Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1409 ggr
FunHouse
0

mindre stl på Eukanuba

Jag skulle önska att Eukanuba kom ut med en mindre storlek (baby storlek) på sitt foder  som man kan ge kattungarna när de är små.

Jag får alltid börja med att ge dom RC babycat för att de ska komma igång att äta. Verkar som om de tycker Eukanuba kitten är för stora och hårda.
Sen får jag fasa över dom till Eukanuba när de är äldre.

Jag har mailat precis till dom och önskat en mindre baby sort. De tog emot det vänligt och skulle försöka…

Om någon håller med mig så kan ni väl maila och önska det samma. Om vi är fler så kanske det händer nåt.

Till:

niklas@severa.se

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Rosino
0

Tills din önskan uppfylls, fungerar det inte att krossa bitarna lätt i mortel? Jag har inte försökt så jag vet inte… Glad

FunHouse
0

#1 jag har faktiskt försökt krossa med mortel, men det blir för små smulor istället. Sen blöter jag upp också..men det vore bra med små pluttar till bebisar tycker jag.

Ragdoll är ju lite loja/försiktiga med att börja äta…När jag hade spynx kull kunde de knapra eukanuba kitten hur lätt som helst.

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

wandullan
0

Ja det håller jag med om, både för stora och hårda kulor.
Även jag har provat med mortel men det blev mest pulver som dom inte åt. Den kull jag har nu har mest ätit RC kitten blötfoder och nu vid 7 veckor så har dom börjat prova på torrfodret.

Jag ska maila Eucanuba jag också och stöta på.Glad

SE*Wandullan´s

Hemsida: http://wandullan.com

Neo033
0

Håller med dig. Jag ger RC babycat till de kan tugga Eukanuba Kitten. Hade det funnits mindre storlek på Eukanuba hade jag garanterat köpt det istället! Glad Jag ,ailar jag med!

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

FunHouse
1

Vad bra! Maila på så tjatar vi sönder dom:))

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

emimollie
0

Vill me slippa köpa RC i början, hade ju vart mkt bättre att kunna ha den sorten man vill ha hela vägen!

Här har vi haft Bozita, också lite stora tycker jag så körde på RC i början där med. Men min foderhona äter Eukanuba hemma, det funkar bäst hos dom med alla katternaså jag hade ju gärna önskat att dom kunde få äta även Eukanuba från början när hon får kull.

Ska maila jag med!!