Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1599 ggr
siriit
0

Kan jag skaffa en rag doll?

Hej!

Jag pluggar till veterinär i Brno och har börjat få sån längtan efter en egen katt! Jag har förstått att rag doll kan vara en bra ras då den ska passa som innekatt vilket är ett måste för mig (bor mitt i stan). Frågan är då om den kan trivas hos mig! Så här ser min situation ut!

Jag bor mitt i stan så den ska trivas med att vara inomhus.

Jag bor ensam i en etta (55 kvm med innätad balkong).

Går ofta i skolan från 9-16.

Reser hem till Sverige med 1-2 månaders mellanrum.

Bor hos mina föräldrar när jag är hemma i Sverige, och de har två katter som är utekatter (bonnkatter ungefär 3 år gamla.)

Tror ni en rag doll kan trivas med mig som matte? Är det okej att skaffa en katt när man har sånna här förhållanden?

Med vänlig hälsning

Siriit

teachingbirds
0

Var ligger Brno? Olika länder kan ju ha olika införselregler vad det gäller djur. Hur lång tid tar det att åka? Finns det möjlighet att sära på dina katter och dina föräldrars katter om de inte går ihop vid dina besök? Om du vänjer katterna vid att resa när de är små går det nog bra det med. Om du ofta är borta 9-16 så tycker jag att du absolut ska skaffa två katter, eftersom de är sociala, och kommer bli gladare om de har sällskap när du är borta. 55 kvm med balkongen är bra utrymme, om du dessutom kan ha klösträd och andra kattvänliga möbler så är det ännu bättre!