Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 07-ragdollbilder
Läst 4093 ggr
Fyrpihls
0

Xander Leonidas of Eulalie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

han är den första färdigmålade Ragdollen som jag nu snart får hem… Tyvärr missar jag den med några timmar, annars hade jag tänkta att ta med min den till Nyköping för påseende.

Jag ska ta nya och bättre bilder när jag får se honom LIve…

Den är signerad och numrerad med nummer 1 av konstnären som heter Elisabeth Säfman.

Det kommer gå att få sin katt målad sen OM vi blir nöjda… Det blir alltså en helt unik gåva… (ganska dyr dock) som kanske kan vara roligt att ge någon eller beställa själv på sin älskling..

men som sagt, jag har också bara sett bilder ännu, så jag återkommer när jag sett honom Live och klämt lite på honom..*fniss'

Heros
0

Jag har en redan Unni Glad men den är gjord i England. Vi var på en stor ragdoll utställning 2000 och då sålde den engelska ragdollklubben nästan likadana handmålade katter i olika format.

Jag köpte en brun bic som ser ut som din, och en cp.

Jättekul intiativ och jag tycker den ser jättefin utGlad

Fyrpihls
0

Tur att du sa att du redan hade en då… fin ordförande present annars.. hi hiFlörtTystTungan ute

Det unika med den här är att den är ett porträtt av Leo…

enligt bilderna är jag nog kanske inte helt nöjd med typen, men det ska bli roligt att se den live.. hon har letat länge efter en form som passar… det finns hur mycket oriental katter och perser katter och vanliga huskatter, men det var svårt med en semilånghår med öronen på rätt sätt och allt…

OCH om den här är bra så kan man få beställa på sin alldeles egna katt… men då måste man bifoga bilder uppifrån från båda sidorna.. närbild på ansiktet och närbild på Ögonen…
jag är jättespänd på att se om ögonen är bra för hon brukar vara grymt bra på att måla levande ögon.. vad jag ser här är kanske att ögonen är lite för runda, men det kanske hon kan måla till lite på nästa katt… hon har surfat runt på massa sidor för att leta "hur dom ska se ut" och set är ju lite svårt när inte konstnären själv har Ragdoll… än…

Synd att jag inte hinner få med den till Nyköping…. tror jag

Vi ses snart alla…. kram kram..

FunHouse
0

Vad kul att han är färdig. Vad fin han blev.Kyss

Frågade mina barn och de kunde se vilken katt det var och de såg direkt att det var Leo.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Fyrpihls
0

#3 halloj AC
vi kanske blir nån halvtimme sen… halv sex ev… bara så du vet.. Kyss

Willenkatten
0

KyssÅh så fin! Vill också ha en…. av Frosty Louise!!!!

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

LittleSweeties
0

#0 Den duktiga konstnären och jag delade lägenhet i våran tokiga ungdom Flört Hälsa henne så gott!!!

Fyrpihls
0

ja det ska jag göra pernilla… Hon har nog berättat det faktiskt..

Fyrpihls
0

Nu har jag sett katten Live!!!!

Den var mycket större än jag tänkt mig!!! Skrattande

typ nästan 30 cm lång eller nåt. han var med och satt uppe på Leos bur hela lördagen…

Typmässigt skulle jag vilja ge den följande bedömning…SkrattandeSkrattande

Kroppen ser bra ut i proportionerna, med en bra ragdollkänsla och härlig tyngd..(fast det var ju inte riktigt sant för han är ju ihåligFörvånadObestämd) hi hi *asgarvar* jag är nog fortfarande lite övertrött..

men som sagt proportionerna ser jättefina och lovande ut…

Huvudet är brett och med en väldigt fin och rund övergång i nospartiet..

En underbart stark Profil, som övergår i en fantastiskt rundad Panna… en bra djup och stark haka, kindpartiet är också helt färdigutvecklat och vi har inte så mycket mer att önska i den detaljen hellerTungan ute

Däremot så skulle jag kanske ha höjt ett varningens finger för öronstorleken här då de tenderar att vara ett nummer för små… Så det gäller att vi ser upp med det Öronen på en ragdoll ska ju inte vara för små.
Ögonen är kanske också en aningens för framträdande här, och jag hade kanske önskat en något ovalare form.. det kanske kan bero på att man viftat med en vippa framför katten just dåGlad(och det kanske kan justeras av konstnären vid målandet av nästa katt)

men sammanfattningsvis har vi här en väldigt fin katt med mycket bra kvaliteér…

Och om du har en väldigt speciell älskling som du vill ha avbildad så kontakta mig för foto informationer etc…
Priset är ca 1300 kronorGuld i mun ganska dyrt men det är ju ett unikt hantverk som först ska gjutas sen brännas sen målas sen brännas igen och dessutom ska den då likna någon speciell katt oxå, och jag tycker att den här katten blev jättefin.. jag ska ta lite fler bilder senare och fylla på med här så ni ser…

Roligast är nog att avbilda en vuxen katt eftersom de då har maskat ut ordentligt och det blir mer power i den. Dessutom har den ju en vuxens katt utseende.. så om en stund kommer bilder på våran första unika utgåva; Xander Leonidas of Eulalie, som i helgen blev NOM båda dagarna i Nyköping.. men slogs i Panelen av Heros Dante.. och det kan vi ju faktiskt ta med ett leende på läpparna..

Fyrpihls
0

här kommer lite bilder på killen när han ligger och gosar i min soffa… han spinner dock inte som mina andra katter gör… Tungan ute

Fyrpihls
0

Profilen är det inget fel på som sagt… den här swungen skulle nog Hanna Gilla..hihi

Fyrpihls
0

pannans rundning duger väl också…

Fyrpihls
0

som sagt.. öronen är för små så här gäller det att se upp med vad man parar honom med.. he he

Fyrpihls
0

men i det stora hela tycker jag att han blev jättefin (det är ju faktiskt en porslinskatt) och jag är hel nöjd… visst är han fin??

Elisabeth Säfman heter konstnären… Hon har Bettans keramik i Kristinehamn….

Evenstars
0

Jättefin men jag har också mina katter gjorda i lera och handmålade. Men de är mindre.

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Fyrpihls
0

# 14 ok, är det carro som gjort dom eller??? Hon berättade just att hon höll på med det för ett tag sen… ja, jag skulle önska att jag kunde tälja till en form som var exakt som jag vill att dom ska vara….

fast jag vill ju så mycket… jag vill ta helikopterkörkort nu först och sen kanske jag vill bli katt domare.. (he he Där vart ni allt lite skraja..). Skrattande

Evenstars
0

Nej, en dotter i vår fodervärdsfamilj. Hon är jätteduktig och tovar också, helt superfina med alla detaljer.

Ingen bra bild på lerkatterna, men jag har andra. Detta var den jag hittade nu.

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Elisaf
0

Ville bara lägga in ett inlägg…Lite sent men "sprang" på denna sida här och nu =D.. (trevlig sida förresten)

Läste som hastigast allas kommentarer (vad menade du med i vår tokiga ungdom Pernill avi var såå förståndiga, :P Kram)

Men det jag ville komma till var att när jag ögnade igenom .. så såg jag att ni reagerat på priset på den handmålade katten =(.. fattar nog inte hur många timmar / och Jobb  som ligger bakom denna katt… Från flytande lera till fördigt resultat har jag ENDAST räknat med 5 timmar och det har definitivt tagit fler timmar till färdigställandet.. men i alla fall

5 timmars arbetstid och materialkostnad

Då är material kostnaden är 300kr

och timkostnaden är Endast 200kr och

vilken hantverkare tar endast 200kr i timmen… de ligger snarare på 6-700kr så.. tänker man så och man ska räkna med alla kringkostnader(som jag faktiskt inte tagit med) .. plus att man faktiskt får en kopia på sin älskade katt…

Allt är ju relativt och i betraktarens ögon.. men 1300kr för denna… .. nä dyrt vet jag inte.. fast .. jag vet ju vilket jobb det ligger bakom var unik katt..

NI är INTE ensamma att tycka detta är dyrt, varpå jag insett att det är ohållbart att få hålla på med så… tyvärr finns inte möjligheten att beställa =C

Men älskade Unni har en i alla fall.. och själv.. blev jag nöjd med ressultatet … trotts de små öronen =P

Tak för ordet och …. måste säge att det är en fantastisk kattras …önskade att även jag kunde få säga att jag var en stålt ägare av en sådan.. men jag.. får hålla tillgodo med en i Keramik <3

//B