Sälja defekt kattunge på halvfoder..
Jag har på efterhand fått veta att min Guidos kullsyskon har diverse defekter (svansknyck & blåsljud på hjärtat). Guido var helt utan anmärkningar.
En kullsyster är såld på halvfoder. Uppfödaren ska ta kull på denne. Den ungen har ett rätt kraftigt blåsljud…. Köparen ska kolla upp hjärtat vid 6-10 månaders ålder. Det är återköp skrivet på kontraktet.
Jag kommer att kastrera Guido. Han kommer INTE att avlas på.
Det värsta är att kullen har en helsyskon kull, som inte är reggad. Där fanns svansknyck också…
Kan man inte meddela sverak om detta på något sätt? Borde råda avelsförbud på dessa ungar. Uppfödaren bryr sig inte om detta, hon verkar vara ute efter pengarna på katterna…
Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Om jag minns det hela rätt så var väl Guido från en kull som fanns hos en fodervärd som inte längre hade kontakt med ägaren?? Eller hur var det? Har för mig att det var något annorlunda iaf.
Som medlem i Sverak ska man självklart registrera alla kattungar spm föds. Låter skumt det här. Tycker att du ska maila och fråga Sverak om hur de tycker du ska hantera det.
Mvh Marie
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Ja mamma fick agera fodervärd åt kullen, då uppfödaren flyttade utomlands. Uppfödarens syster, tog då över rollen som uppfödare. :/
Ska knåpa ihop ett mail till Sverak och fråga hur man ska göra. För seriösa var uppfödarna inte. De hade även erbjudit att låna en katt utav annan ras till mammas oreggade ragdoll (kullens helsyskon som har svansknyck). De har alltså uppfödning utav annan ras själva. :( Mamma tackade nej, inte bara för att det är oseriöst med blandras avel, men även för att hennes hona inte är ett år & har defekt.
Hade jag bara grävt djupare i detta innan hade jag inte köpt honom. Men samtidigt så ångrar jag inte honom. Han är helt underbar som katt. Och är endast sällskapskatt. Han är mitt allt.

Gör så. Låter ju helt sjukt. 
Ps. Man säger svansknick om företeelsen, iaf på katt. 
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Aha, föder upp möss, och vi säger knyck om krokiga svansar. :) Men sitter och knåpar på mail nu. Men funderar på att ringa först