Vad har ni för foder till era Ragdolls?
Här hemma kör vi med Bozita torrisar och Mjau våtfoder och är nöjda med det! En liten slurk grädde slinker också ned då och då.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ju inga ragdolls - men väl cornish rex :) De får Bozita våtfoder (i tetrapack) och Porta 21 Sensible torrfoder.
*** Qui vivrqa verra ***
Mjau blötmat.
Vi ger mestadels royal canins maine coon kitten. Och som blötmat får de Porta 21, men mest för att det är gott…
Är sugen på att byta torrfoder, men har inte bestämt till vilket märke ännu…

Mina katter är inte så förstjusta i blötfoder men tonfisk slinker ner med god aptit ;)
Torrfodret de får brukar oftast vara Royal Canins Hair & skin. Jag brukar prova en del andra sorter ibland och någon sort av Hills foder har också funkat. En del sorter märker man direkt att de inte gillar…
Här hemma serveras Eukanuba kitten… till alla.
Känns som att det alltid är någon som är kattunge. 
Före 3 månaders ålder får de Royal Canin Babycat.
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Rc kitten till de unga, rc indoor longhair till de vuxna och Rc sterilized +7 till kastratgubben :) Rc kitten blötmat som extra kvällsmål
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Just nu Rc babycat blötmat + hills kitten blötmat (kattunge hemma) och eukanuba kitten torrfoder.
http://www.svidjas.se
Jag ger till mina katter Hills neutered cat (torrfoder). Som godis får de Specific adult FXD (torrfoder).
// LD
Blandning av RC Hair & Skin och RC Comfort Digestiv. Men när mitt lilla "förråd" är slut kommer jag troligtvis att titta efter nytt foder…
RCs mat för kastrerade katter kan jag varmt avråda ifrån, provade en påse under 2 veckor och pälsarna blev… ja, långt ifrån så som jag vill ha dem.
Tänker man mycket på fosforhalten så RCs mat för den äldre katten bra, den har lågt fosforvärde, men istället väldigt mycket energi så risken där är att kissen lägger på sig väldigt snabbt om man har otur.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Royal canin blöt och torr uppskattas av vår primadonna! :)
//A :)
Mjau blötmat och Eukanuba torrisar som godis (vuxna kastrater).
Pronature Holistic och Mjau blötfoder ger jag mina katter, 2 raggisar och en huskatt. Raggisarna är nu 1½ år och har aldrig någonsin haft problem med magen och pälsen är också i toppskick
Eukanuba Senior 11+ till min kastratgubbe på 10 år. Ekunuba Adult till mina fertila honor och de äter så klart även av Eukanuba Kitten då de vill eftersom jag har en ung tjej också, och kattungar just nu. Då de är dräktiga och har smått äter de Kitten de med. Hade RC tidigare men kommer aldrig byta tillbaka, pälsarna blev hemska faktiskt.. konstigt , måste hänt nåt med RC eftersom jag haft det tidigare och alltid haft bra pälsar… Så nu är alla glada och nöjda med Eukanuba och det kommer vi fortsätta med. Blötmat får de ibland och då blir det oftast RCs´ eller Mjau.
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Jag ger RC kitten till min hane men håller just nu på att fasa över till Eukanuba kitten.
Ibland får han även blötmat från Bozita.
#14 bra där
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Applaws torrfoder, och Mjau eller ICA's blötfoder. :)
Han får torrfoder varje morgon, och blötfoder på eftermiddan och innan läggdags.
www.maliinnordlund.blogg.se