Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1488 ggr
LD
0

Bada katten inför varje utställning?

Det händer inte så ofta men ibland kan det bli några utställningar på en och samma månad som t.ex nu i maj blir det 3 st i Göteborg (närområde). Jag är nyfiken och ny på utställningar och undrar hur ni gör om ni ska ställa ut samma katt varje helg? Badar ni den varje gång den ska på utställning eller det räcker med en gång under den månad?

Tacksam för svar

Hälsningar LovisaGlad

// LD

Neo033
0

Jag badar inför varje helg, Har hänr en enda gång att jag inte badat, men det var "bara" ett klubbmästerskap och då var hon badad helgen innan. Glad

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Shivali
0

Tycker det beror lite på kattens päls…en av mina katter har en tung päls som inte ser klok ut förrän flera dagar efter bad, ställer jag 2 helger i rad badar jag inte om henne, då skulle man få bada måndagen efter show och då brukar man ju inte vara så pigg… En katt med ulligare, fluffigare päls som lätt blir lockig skulle jag nog bada om. Om du inte badat katten innan, provbada och håll koll när pälsen lagt sig rätt och hur länge den håller sig fin! :)

[Litlamins]
0

Hittills har jag badat mina inför varje utställn även om det är tätt. Våra katter har tillgång till rastgård, så de blir snabbt lite dassiga om tassarna.

Men om katten är helt ren och pälsen är i show kondition så skulle jag hoppa över att bada om den redan ser nybadad ut.