Feltecknad?
Hej!
Har ju tänkt börja med utställning med min Dooleys, men jag är lite osäker på en sak som jag upptäckte på honom så gör mig lite nervös att det kan raknas som feltäckning, men eftersom jag inte har fullt koll och ber om lite hjälp så vad säger ni om dessa bilder på han?
Är det en feltecknad? Det sitter på tassarna.
Okej, vet inte varför bilderna vill visas, kanske andra av er kan se bild nr 2 :)
Jag kan se bilderna om jag klickar på de tomma rutorna!
Men tyvärr kan jag inte svara på din fråga, hoppas någon annan kan!
Han har s.k. runners, vilket är en felteckning. Det är lite olika på hur domarna bedömer det här.
Men visst kan du prova att ställa ut honom ändå 
#5 Fan alltså! :(
Ursäkta mitt ovårdade språk men vart väldigt besviken nu då han är grymt snygg
Bekräftar det som Rosinos har sagt - att han har runners. Min erfarenhet är också att domare är olika noga med det. Fast det där är ganska reläla runners, så jag gissar att du troligen får kommentarer och minus på det, men det är ju kul att ställa ut ändå. 
Har du inga "framifrånfoton" på honom så vi får se hela killen? *nyfiken*
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Det ser ut som runners. Det vita får inte gå ovanför den extra lilla "pluppen" till trampdyna som katterna har på baksidan av "handleden". Under det är okej. Kolla om det vita sträcker sig högre än det.
Du kan ställa ut ändå, på ragdolls är det inte ett certdragande färgfel med runners, som det är på tex birmor, där man får draget cert. Däremot så har ju ragdoll-rasen också mkt poäng på färg, men om han är bra i övrigt så kan han absolut hävda sig på show ändå. Och som man säger, det viktigaste är ju inte att vinna utan att delta. Kom och ställ ut din hane ändå! Det är jättekul!
på bild två syns tydligt att det vita går mycket högre upp.
Men om det bara fanns helt perfekta katter på utställningar så skulle det inte bli speciellt många deltagare 
Okej, men ställa ut ändå för kul kan man väl även om det blir minus? För katten i sig är helt otroligt till psyket så hans personlighet passar utmärkt överallt :)
Bild i helhet på Dooleys:

Mer bilder finns att se! :) Han var ungefär 4 ½ månad här (han är 5 månader nu)
#8 Tack för att fina kommentarer om att ställa ut honom ändå! Funderade på att anmäla oss till Sundsvall (eftersom vi bor här) så ni lär nog få se honom och hans flickvän/kompis Malin :)