Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 3110 ggr
[Amonate]
0

Hona temperament?

Hej alla vana ragdollägare.

En liten fråga jag har. Hur är honor i sitt temperament jämfört med hanar? Är de mer reserverade osv?

Jag väntar världens (i min värld ;) sötaste tjej. När vi har pratat om att skaffa ragdoll så har vi alltid varit inne på hane, men så snubblade vi över denna tjej och blev kära. Så nu vill vi bara veta vad vi har att vänta :)

emimollie
0

Har bara honkatter så inte så mkt att jämföra med, inte iaf vad det gäller att leva med. Men våra är underbara!!! Vår Tuva som är fertil är den mest mjukaste och goaste i temperament, kel och sällskapssjuk, också en riktig fredsmäklare. Hon skapar ett lugn här hemma bland oss alla, fyrbenta som tvåbenta.

Vet inte om vi haft tur och fått väldigt goa individer, eller om det är så att det inte är någon större skillnad..utan har mer med individen att göra.

Men som sagt, har ju icke båda könen här hemma som vi lever med konstant så svårt för mig att jämföra..även om många hanar man träffat är helt underbara och coola i sitt sätt.

Ös på ni andra som har båda Glad

Trasan08
0

Man brukar säga att du inte får en gosigare katt än en kastrerade hane.  Men det betyder ju inte att honor inte är gosiga.
Honor brukar ha mer temprament än hanar men det är ju väldigt inviduellt också.  Sen får man ju känna efter själv vad det är man föredrar.

Jag har tre hanar och en hona hemma och ja, hanarna är snälla gosiga teddybjörnar medans honan har attityd helt enkelt. :)

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

[FruStein]
0

Vi köpte en hane som första katt, främst för att min man ville ha en jättestor katt (och det blev det också). Sedan blev det bara att vi fortsatte att skaffa hanar och nu har vi tre. Egentligen skulle trean ha varit en tjej (vi tänkte kalla henne Palin efter Sarah Palin, haha!), men vi ville gärna ha en röd katt och eftersom röda tjejer är lite svåra att få tag på blev det en till kille.