Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2458 ggr
malinpj
0

Varför har han fått dålig päls?

Har en 6 månaders kille som har börjat fälla en del. Pälsen har även blivit kort, men är som ullig eller tjock och väldigt sträv på ryggen. När jag kammar honom kan jag kamma hur mycket som helst, det kommer bara mer och mer på kammen och det verkar aldrig ta slut. Är det någon som har liknande erfarenheter eller vet vad det kan bero på?

Har funderat på om det bara är så att han har dålig päls, om det är maten (rc kitten 36) eller om det är bäbispälsen han tappar?

(Han får ögonsalva för ögonproblem, men pälsproblemet började innan)

Denna kommentar har tagits bort.
bebbles
0

Säkert babvy pälsen han tappar

men använd inte 36:an

Ta Pro Plan kattungemat istället

malinpj
0

Okej :)

Är 36:an dålig eller varför ska man inte ge den? Han har ätit den sen han var 4 månader.

enni
0

Min kille började också fälla för ett tag sedan och han är också sex månader. vi får hoppas att det är babypälsen och att det går över snart :)

Shivali
0

Låter som att han byter päls! De hårdare stråna på ryggen kan man plocka/rycka bort om man vill, lite i taget såklart så det inte gör ont på katten. Men om du inte ska ställa ut honom så kan de likagärna få vara kvar :)

malinpj
0

Okej, tack för era svar :) Jag ska inte ställa ut honom så stråna får vara kvar! Han är min första katt och jag kan inget om pälsbyte och sånt så det är ju tur man har er att fråga :)