Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2268 ggr
bisan_8111
0

skillnad på SVERAK och FHK ?

tänkte bara testa lite reaktioner då jag sett att många från sverak går över med sin stamm till fhk. dom organisationerna verkar ju lika måna om rasens stam ändå ända skillnaden som ja ser är att sverak är dyrare i reg avgifter… vad tycker ni?

Neo033
2

Om jag inte är ute och segler nu så är FHK en förening som ligger under WCF?

Jag vet faktiskt inte en enda person som har bytt från Fife till WCF.

För mig som gillar att ställa ut är det ingen som helst tvekan om vilket förbund jag vill tillhöra. SVERAK-anslutna klubbar arrangerar många utställningar.

Vad menar du med att de verkar lika måna om rasens stam? Förstår inte.

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Kinne
0

Har inte WFC fler godkända färger och kombinationer på ragdolls? Eller är det bara TICA? Själv tycker jag att det ska synas att det är en ragdoll. Alla dessa 'solida' är inget för mig (:

Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.

http://piecesofarts.blogg.se

bisan_8111
0

Så FHK och SVERAK  är samma förening eller. ja fråga inte om andra förkortningar utan om ja omformulerar mig till att dom står för samma riktlinjer vid avel, utställning och temrament?

Marleene
2

Nej FHK är inte samma förening som SVERAK.

SVERAK är en del av förbundet FiFé

FHK är en del av förbundet WCF

WCF och FiFé är två i stort sett likvärdiga förbund som har egna underklubbar, egna register över katter/godkända raser etc. egna utställningar, egna stamtavlor osv.

Det är två helt olika förbund med olika stadgar, regler och standarder. En del saker är säker lika, andra inte. Vad som skiljer vet jag inte, men det kan du ju säkert kolla upp på FHK's hemsida under WCF-info.

Man har inte samma typ av utställningar i WCF (FHK) som i FiFé (SVERAK) och de flesta utställningar i sverige idag annordnas av SVERAK

Överlag bör ju inte riktlinjerna för avel/utställning/temperament skilja sig så mycket mellan de olika förbunden, men det finns ju som sagt mycket andra skillnader.

GunBertus
0

Har aldrig hört talas om FHK …har inte hört någon som gått över till detta heller???

Kattungar väntas hos GunBertus