Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 2836 ggr
Enyahund
2012-02-05 20:42
0

Varför burskynke?

Känner mig lite dum num en måste fråga, varför ska man ha burskynke på buren vid kattutställningar? Vart kan jag köpa ett sånt set? Om man ska sy själv, vad ska man ha för tyg och mått? Får man alltid låna bur på utställningarna eller ska man ta med egen? Hur gammal som yngst får en katt vara för att medverka i en kattutställning? Anordnas det någon utställning enbart för ragdolls någon gång?

teachingbirds
2012-02-05 22:51
0

Burskynke ska man ha för att katten inte ska känna sig helt oskyddad. Det är jätteviktigt att katten kan gömma sig och inte känner sig onödigt utsatt. För många katter är det stressade bara att känna att det är så många andra katter där. Och människor.

pebb
2012-02-07 17:37
0

Det är bara att söka på nätet så finns det massor av folk du kan köpa färdiga burskynken av, det finns även mått och beskrivningar om du hellre vill sy själv, någon kommer säkert att länka :)

I Sverige får man låna bur (vet inte om det finns undantag??)

Katten måste vara 12 veckor. Visst förekommer det utställningar för bara ragdolls fast inte så jätte ofta vad jag vet, men min första utställning med Marie var bara för raggisar.

Enyahund
2012-02-07 21:14
0

Kan ni rekommendera någon som syr fina burskynken?

Neo033
2012-02-07 22:29
1

Birgittas burskynken har gjort många superfina burskynken till mig. Glad

Du kan nå henne via mail på birgitta_karlsson123@hotmail.com

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

amadeusdolls
2012-02-07 22:33
0

Klelofts

Blå kattens

Janitas design

Sen finns de massor till bara att googla :)

pebb
2012-02-08 16:49
0

www.doreksdesign.se

Där köpte jag mitt, är mycket nöjd och tycker att hon har ett bra pris också.

ponnyfotot
2012-02-09 22:09
0

Kan man hyra burskynke? funderar på att ställa ut min katt en gång för kul bara. och jag tycker det är onödiga pengar att lägga ut för bara en gång ….

Rosino
2012-02-10 08:37
0

Om du inte är så kräsen med hur det ser ut kan du hänga upp handdukar i stället för ett burskynke. Skaffa nån typ av klämmor eller sy fast band som du kan fästa dem med. Lika snyggt som med burskynke blir det inte, men om man vill prova en gång och inte satsa på eget skynke så är det ett fungerande alternativ.

Eller kanske du har nån bekant som brukar ställa som kan låna ett?