Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1661 ggr
Zolah
0

Jobbigt - försvunnen äggstock

Vi har en liten sötnos som heter Yasmin, och vi kastrerade henne förra året. Men dom kunde bara hitta en äggstock, och om hon skulle börja med att löpa skulle vi återkomma. Och såklart, nu har hon börjat löpa. Jag känner en stor frustration över detta, känns hemskt att öppna upp henne igen för att bara 'kanske' hitta den försvunna äggstocken. Jag minns hur jobbigt det var för henne sist och det känns som en risk att sätta henne på operationsbordet igen, för nåt som kanske inte finns. har försökt få tag på uppfödaren om detta men hon har en verklig krånglig telefon x_x avstängd och hänvisar till ett nummer man knappt kan höra. Pojkvännen är rädd att hon skulle ta tillbaka katten om hon inte blev ordentligt kastrerad ( tror dock inte det skulle ske, men han skulle vara lugnare om jag fick tag i henne ).

ledsen detta är mest ett frustrations inlägg blandat med lite rädsla, vi tycker ju om våran tös så mycket och då vill vi ju inte att det ska bli massa snedsteg :c

LaSadie
0

Varför skulle uppfödaren ta tillbaka katten? Ni har ju köpt den.

Hoppas att de hittar äggstocken denna gången.

Zolah
0

kontraktet står det att hon får ta tillbaka katten om hon inte kastreras efter… tror det var max 7 månader. men jag tror ju inte att hon skulle ta tillbaka henne pga vetrinären inte kunde finna allt

hoppas det med, och att inga komplikationer sker. sist så hade hon så problem med kattlådan och att dricka vatten, så hon fick lite 'cementskor' i början.

LaSadie
0

Men det är ju liksom inte erat fel att vetten inte fick bort allt, katten är i princip kastrerad. En katt blir inte dräktig med en äggstock :) antar att uppfödaren vill undvika blandrasparningar med kontraktet.

Zolah
0

tycker det jag med, och jag ringde till henne direkt efter och sa att ena var försvunnen. Hon tyckte då att vi skulle kräva att få nästa gratis om det inte var borta helt

Troligen, rätt smart tycker jag. Senare då man är lite bättre finansierad skulle jag vilja skaffa en katthona som uppfödaren får sätta ungar i, jag vill uppleva när djur skaffar barn så jag vet vad jag har att förvänta mig :) tom funderat på att bli jourhem åt nån gravid katt också för den saken med, med tror jag skulle bli för kär i katten då?

Tycker kattuppfödaren är riktigt bra , men ibland så blir ju folk tryggare ( min pojkvän ) av att mat konfirmerar saker med kattuppfödaren

Zolah
5

Nu har Yasmin blivit kastrerad för andra gången, och dom fann den försvunna äggstocken ^^

FunHouse
2

Vad härligt att det gick bra! Tänk att det kan ge sig iväg så där äggstockarna.

Lycka till med din katt!

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

raggorgeous
0

Vad skönt att det gick bra!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Zolah
0

yes, och hon återhämtade sig mycket bättre den här gången och i veckan blir hon av med stygnen ^^