Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1405 ggr
BARFmycat
0

Om du kunde, skulle du BARF:a?

1. Om du hade kunskapen att BARF:a, och om ditt djur åt det du gav utan problem, skulle du göra det då?

2. Tycker du att konceptet med BARF är en bra idé, eller motsätter du dig mot det?

3. Om du i dagsläget skulle vilja BARF:a men inte gör det, vad är det som hindrar dig?

4. Om det fanns ett färdigt kompletterat foder att köpa som är rått, ungefär som rått blötfoder utan spannmål, skulle du köpa det då till ditt djur?

5. Har du några övrigs synpunkter eller åsikter på varför BARF inte är vanligare än vad det är idag?

Jag kommer inte att kommentera era svar i tråden (luften är fri), är enbart intresserad av att veta hur den allmänna uppfattningen är. Jag håller på med ett projekt nu och era svar skulle vara mycket värdefulla för mig!
Svarar naturligtvis på frågor om ni vill, antingen här eller i PM.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

FunHouse
0

1. Ja, tyvärr är mina vuxna katter väldigt svår flörtade med BARF, eftersom de är vana vid torrfoder. En del av dom äter inte ens blötmat.

2. Tror BARF är super för katten. (har prövat en tid och födde upp en kull från början med BARF och de hade väldigt bra vikter vid leverans.)

3. Jag har benmjöl och kött finns ju i affären…men jag har bara en liten frys och det finns inte plats just nu att flysa mat. Sen är det att de inte är vana nu och det krävs lite för att få dom att börja äta.
Det är ju lite pyssel också att fixa mat till så många katter som jag har hemma och tar som sagt mycket plats i frysen.

4 ja, jag sökte efter färdig BARF när jag höll på, men det fanns inget i närheten av där jag bor och ingen levererade hit. Ja det skulle vara bra om det fanns att köpa. Tycker det är viktigt att mina katter får bra mat.

5. När jag hade intresse av BARF så berättade jag ju för kompisar och så och många tycker rått kött är äckligt. Det tror jag är en anledning.

Jag tror verkligen att torrfoder inte är det nyttigaste en katt kan äta. Ju mer blött destå bättre.
Fast själv ger jag just nu torrfoder Eukanuba, mest för att en av mina katter är lite känslig för mjukmat. Det blir smidigast att ge alla samma mat.
När jag har kattungar ger jag dom mjukmat för att lära dom från början. Råder mina köpare att ge så mycket mjukfoder som möjligt.
Fast mina kattungar har tillgång till torrfoder också. Så får köparen välja själva om de vill ge torrfoder eller inte.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

BARFmycat
0

Tusen tack för dina svar!Glad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~