Nej nej neej!!!
För snart 7 veckor seadn födde min hona en kull på 4 ungar varav en låg död i magen och fick plockas ut med kejsarsnitt varav 2 ungar till dog ca en vecka efter förlossning men i fick behålla en liten kille som fått namnet Maddox hur sööööt som helst( han är en blå colourpoint)
Och nu är det så att vi har pappa Ville här hemma på foder och i dag tycks det ha hänt som vi fruktat My löper och Ville har varit på henne 2-3 ggr (min äldsta son brättade det när jag kom hem)Och jag hoppas sååå att det inte blitt några bebbar för jag har inte råd med en kull nu.
veterinären ville inte kastrera eller sätta in p-piller när hon diar ,det hon sa var att man kunde göra ultraljud om några veckor och se om det är en pågående dräktighet och i så fall välja då att kastrera henne för då dör ungarna automatiskt när livmodern avlägsnas men huuuuu!!!!Dä tar jag hellre smällen och tar kullen ja ja bara vänta å se 
Kraaam på er alla ragdollälskare!!!!
Skulle lyssna på vetrinären och om det tagit kastrera, tydligen är kombinationen inte riktigt livsduglig enligt denna kullen, vidare är så täta kullar inte hälsosamt för någon av kullarna eller modern. Så det är verkligen utmana ödet om man tänker tillåta en till kull och såpass kort mellan.
Sen är det nästintill olämpligt att ha fertil hane tillsammans med en nyförlöst katt.
/Fridaybrew
ojoj vilka pekpinnar!
Det har hänt många att honan kommit i löp fort efter kullen och blivit parad - p-piller ska de inte ha när de diar
honor kan löpa genom p-piller! Det finns honor som smyglöper!
Har du möjölighet "1" så behåll "nästa" kull!
Honan känner att hon förlorat sina bebbar och känner att hon är dräktig igen
Behöver inte alls bli fel och att kattungar avlider i nästa kull, skulle de så göra då kan du vara säker på att kombinationen kanske inte stämmer. Det kan vara så att honan fått en liten infektion i slutet av dräktigheten
Det är i så fall att vänta lite längre med en 3:e kull om du skulle vilja ha en sådan, 3 kullar på 2 år får en hona ha och när de tas är upp till ägaren och kattens tillstånd/välbefinnande
Är det samma mamma och pappa så tänk på att blodgruppera dom så du vet vad du ska göra om nån av dom är B-blod.
Skulle ju vara jättejobbigt både för er och kattmamman att gå igenom samma sak en gång till.
SE*Wandullan´s
Hemsida: http://wandullan.com

Oavsett vad du väljer att göra med den eventuella kullen, så borde du nog se till att ha honan avskild, ifall det inte tagit, om hanen försöker para igen.
Och har du inte blodgrupperat och honan är dräktig så ska du åtminstone blodgruppera. Om honan är B-blod och hanen A så får inte ungarna dia mamman det första dygnet (eller är det två?).
Jag är nyfiken att veta en sak. Hur tänker du när du har den nyblivna mamman ihop med en fertil hane? Tänkte du att hon inte skulle börja löpa än, när hon har ungar? En av mina katter löpte när den nyfödde var 4 dagar gammal en gång, snacka om att kunna yngla av sig. Då var det bara en unge, så hon ville väl ha flera.. Se till att hanen inte får gå tillsammans med honan, OM hon nu inte skulle vara dräktig, så löper hon strax om igen, och hanen kommer känna det långt innan ni ser några som helst löptecken, och hinna para henne, kanske utan att ni märker nåt.
Själv har jag alltid mina hanar åtskilda från honor det inte är okej att de parar, oavsett ppiller eller inte. En katt kan bli dräktig trots ppiller och det har jag upptäckt nu att inte alla uppfödare vet. Ppiller förhindrar endast löp, men om de blir parade kan de släppa ägg och bli dräktiga ändå. Och om de är kompisar, honan och hanen, och hon inte är beredd, så kan han ju para henne på en sekund, om han vet hur han ska gör och hon inte hinner protestera.
Mina tips är att betala till Sverak och regga stamnamn, för det måste ju du göra nu. Din tidigare kull är ju den enda du får ta utan stamnamn Kostar 1500kr. För du registrerar väl ungarna i Sverak?
Sen måste du åka och blodgruppera honan. Billigast och bäst är att åka till veterinäen och dra ett rör blod, som du sen skickar till Finland, Genoscoper. Då kommer du undan med under 1000kr, beroende på vad din veterinär tar i avgift för blodprovet.Det här provet kan du ju göra trots att hon ammar lilla ungen. Passa på när du ändå åker och vaccinerar första sprutan, det är väl snart dags på Maddox?
Vad heter kattungen på stamtavlan? Han ser jättesöt ut!
Vems är hankatten, han som du är fodervärd åt? Vore kul att se bilder och namn på föräldrana? Men det kanske finns i nån tidigare tråd.
Till sist vill jag önska dig stort lycka till med Maddox och hoppas att honan inte är dräktig redan. Planerar du att para dessa två igen, eller planerade du bara att para henne en gång?
Enligt Ylva Stockelberg är det bättre att ge en digivande hona som börjar visa löpbeteende p-piller, eftersom mjölken annars kan sina eller tappa i kvalitet.
Vad har ni för erfarenheter av detta???
Jag har gett p-piller.
Jag ger alltid P-piller. När jag börjar beror lite på hur många kattungar honan fått eller om jag har fertil hane inne. Runt kattungarna är 4-5 veckor. Jag har ingen hona som börjat löpa innan dess vad jag kan minnas.
#8 Det där som du nämner, visste inte min veterinär ens om. Att katter blir dräktiga även om de inte löper..om de skulle bli "kompis" parade. Jag var tvungen att fråga henne efter att vi diskuterat det.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Jag gav p-piller då vår hona löper så hårt att hon inte fokuserar på kattungarna (ingen hane fanns i närheten vid den kullen)
http://www.svidjas.se
Hur snart vågar man ha en fertil hane tillsammans med en p-pillerätande hona???
Vill man absolut inte att dem ska para sig så kan man inte ha dem med varandra alls då dem kan löpa igenom p-piller, det är inte 100% säkert.
Finns ingen info i beskrivningen för p-pillerna?
http://www.svidjas.se
Det står tyvärr ingenting om detta i beskrivningen för p-pillerna. Dom har varit som ett oskiljatigt gammalt äkta par fram tills kullen föddes, gjort i stort sett allting tillsammans. Det verkar som att dom saknar varandra så mycket!
Måste dom vara skilda åt tills det (ev) är dags för en ny kull???
Jag vet inte hur vanligt det är att honor blir parade trots p-piller? Jag förstår att de kan bli det om man tex glömmer ge, de spottar ut dom, spyr upp dom, får p-piller med för många dagar emellan och löper igenom.
Men jag har alltid haft mina honor med min hane. Har gett piller med 5 dagar emellan för att de inte ska löpa igenom. Jag är noga med att se till att de verkligen sväljer p-pillret.
Ingen har blivit dräktig när de inte ska….än i allfall. Jag ska inte säga att det inte skulle kunna hända men än har inget hänt. Jag tycker det är mer plågande för min hane att gå själv och vara olycklig, än att en olycka skulle hända.
Tilläggas är också att jag har aldrig sett någon av mina hanar vara intresserad av honor som inte löper…jag skulle nog bedömma saken annorlunda om jag hade en hane som försöker para hela tiden ändå, trots att honan inte löper..
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Tack, då skall jag pröva så småningom, under överinseende
.
Tack för alla goda råd! Nu har jag , efter samråd med veterinär, givit min hona p-piller fem dagar i rad och nu kan de umgås! Han är mycket sugen på att para sig och hon är mycket förtjust i honom men nu säger hon till på skarpen och han finner sig något förvirrat i detta. Mina små älsklingar, livet är inte lätt!!!