Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1148 ggr
Fuzzylott
0

Hjälp! Problem med stamtavlor

Hej allihopa. Är en ny inom aveln och har just nu min första kull på fyra små sötnosar. När ungarna var 8v skickade hankattens ägare in alla papper,mina var helt i ordning. Hon skulle skicka med avelsgodkännandet mm. Nu fick jag ett brev ifrån sverak där det visade sig att hon hade skickat in det direkt till sverak istället för till kattklubben,och att hon inte bifogat avelsgodkännandet. Ungarna blir11 v snart.. vad kommer nu att hända. Och vad ska jag göra för att skynda på ärendet? Är som sagt ny och trodde att hon visste vart hon skulle skicka det..suck… Mycket tacksam för svar,börjar bli lite orolig nu..

ProvinsiaRivers
0

Oj oj oj…

för det första måste du ta kontakt med hankattägaren och se till att hon skickar kopior till rätt person denna gång! Till sin egen klubb!

Men hon kanske inte är med i en klubb…??

Undrar just om hanägaren måste vara med i en klubb för att låna ut sin hane??Obestämd

Men om hon skickar alla papper till dig och du skickar till din egen klubb alla uppgifter?

När jag sist lånade hane så fick jag ALLA hans uppgifter/papper och underskrift på registreringen av kattungarna och skickade ALLA papper samtidigt på hona och hane till min egen klubbGlad. Så det gick bra och hade stamtavlorna hemma inom 1 mån. (Lånade hane från ett annat land.)

Fuzzylott
0

Pratade med dom nu, kommer nog ordna sig:)