Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1642 ggr
[Ailaa]
2012-03-14 18:08
0

Foder till katterna

Hej! Jag har en skogis (snart 3 år) och en ragdoll (1,5 år) . Just nu har jag RC digestive men är inte riktigt nöjd utan skulle vilja byta foder. Helst till något betydligt billigare. Är "affärsmaten" (t.ex. City Gross/MAXI/COOP) så dålig bara för att den är billig?

Tacksam för svar så snabbt som möjligt!

bicolor
2012-03-14 18:26
0

Råd och Rön har gjort ett test på katt mat som du kan gå inn och kolla på om jag inte har helt fel fick coshida bäst eller näst bäst i test och den maten kostar typ bara 20-25kr men gå och kolla där.

Själv matar jag med IAMS och med Eukanuba :)

BTW Coshida kommer från lidl :)

ProvinsiaRivers
2012-03-14 20:53
0

Billig mat innehåller ofta så lite näring och ger ingen mättnadskänsla så katten äter mer av det och det blir INTE billigare i längden! Tvärtom kan du få riktigt dåliga pälsar och magar.

Rosino
2012-03-14 21:43
0

Torrfoder som finns i mataffären är dåliga, många har spannmål som huvudingrediens Rynkar på näsan

bicolor
2012-03-14 21:57
2

Och betfor som sväller upp i magen så att dom skall känna sig lite mätta men 10 min senare är dom hungriga igen…. :( så nej Mataffärs torrfoder är inte bra för kattan och tyvärr är det inte "billigt" att ha katt det kan nog alla uppfödare intyga :)

Trasan08
2012-03-17 14:23
0

Det är mycket billigare i längden att köpa ett dyrare foder eftersom katterna inte behöver äta lika mycket av det.

Och RC håller samma klass som fodersorterna i mataffären. Jag vill tipsa om bra foder som Orijen, Acana, Applaws (köps på zooplus.com), Eukanuba.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

meyja
2012-03-17 22:10
0

Jag rekommenderar varmt Bozitas torr- och blötfoder. Mina katter håller sig fina på det. Även Mjaus blötfoder är bra! Svenska högklassiga foder med bra råvaror och stor kötthalt.

[Isadolls]
2012-03-18 21:11
0

Just nu kör jag med Pro plans kattungemat och provar ett nytt foder

"Four Friends", skulle inte välja dessa "billiga" foder som finns i

mataffären, men smaken är som baken….delad.

BARFmycat
2012-03-19 10:40
0

Bland det bästa fodret man kan ge hittar man faktiskt i mataffären, Mjaus blötfoder. Förutom det i köttdisken då..Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

[Isadolls]
2012-03-19 12:47
0

Sorry, jag syftade på torrfoder.Skrattande

BARFmycat
2012-03-19 12:50
0

Nej det förstås, men det finns å andra sidan bara tre stycken torrfoder på hela svenska marknaden som jag tycker är godtagbart att ge sina katter, och de finns inte att köpa i någon fysisk butik..Tungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

[Isadolls]
2012-03-19 12:50
0

Sorry, jag syftade på torrfoder.Skrattande