Foder till katterna
Hej! Jag har en skogis (snart 3 år) och en ragdoll (1,5 år) . Just nu har jag RC digestive men är inte riktigt nöjd utan skulle vilja byta foder. Helst till något betydligt billigare. Är "affärsmaten" (t.ex. City Gross/MAXI/COOP) så dålig bara för att den är billig?
Tacksam för svar så snabbt som möjligt!
Råd och Rön har gjort ett test på katt mat som du kan gå inn och kolla på om jag inte har helt fel fick coshida bäst eller näst bäst i test och den maten kostar typ bara 20-25kr men gå och kolla där.
Själv matar jag med IAMS och med Eukanuba :)
BTW Coshida kommer från lidl :)
Billig mat innehåller ofta så lite näring och ger ingen mättnadskänsla så katten äter mer av det och det blir INTE billigare i längden! Tvärtom kan du få riktigt dåliga pälsar och magar.
Torrfoder som finns i mataffären är dåliga, många har spannmål som huvudingrediens 
Och betfor som sväller upp i magen så att dom skall känna sig lite mätta men 10 min senare är dom hungriga igen…. :( så nej Mataffärs torrfoder är inte bra för kattan och tyvärr är det inte "billigt" att ha katt det kan nog alla uppfödare intyga :)

Det är mycket billigare i längden att köpa ett dyrare foder eftersom katterna inte behöver äta lika mycket av det.
Och RC håller samma klass som fodersorterna i mataffären. Jag vill tipsa om bra foder som Orijen, Acana, Applaws (köps på zooplus.com), Eukanuba.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Jag rekommenderar varmt Bozitas torr- och blötfoder. Mina katter håller sig fina på det. Även Mjaus blötfoder är bra! Svenska högklassiga foder med bra råvaror och stor kötthalt.
Just nu kör jag med Pro plans kattungemat och provar ett nytt foder
"Four Friends", skulle inte välja dessa "billiga" foder som finns i
mataffären, men smaken är som baken….delad.

Bland det bästa fodret man kan ge hittar man faktiskt i mataffären, Mjaus blötfoder. Förutom det i köttdisken då..
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Sorry, jag syftade på torrfoder.

Nej det förstås, men det finns å andra sidan bara tre stycken torrfoder på hela svenska marknaden som jag tycker är godtagbart att ge sina katter, och de finns inte att köpa i någon fysisk butik..
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Sorry, jag syftade på torrfoder.