Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1167 ggr
Cockerspaniel
0

Dooleys ännu en gång ensam!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dooleys har haft en kattkompis hos mig nu i 2 ½ månad och de båda har funkat utmärkt tillsammans, men det som inte har funkat är att hans kattkompis, också min katt, inte ha trivs så bra i min lägenhet!

Hon är alltid van vid att ha massa mönsklig kontakt, stort utrymme och ha en hundkompis. Senaste hon hade en kattkompis var för nästan 2 år sen och sen dess så har de inte blivit mer.

Jag beslutade att låta henne flytta hem till mina föräldrar igen där hon genast gjorde sig hemmastadd med att lägga sig ner i soffan hos pappa och kurra högt och ljuvligt (bädda medklorna ner i låret på han med ;D mohaha).

Känns tungt för Dooleys som alltid haft sällskap, men att tvinga henne bo kvar hos mig är inge kul. Ända hon gjort sen hon kom hem till mig är att sova under mitt vardagsrumsbord. Bara kommit fram då de är toa, matdags, dricka vatten och lite lek med Dooleys.. sen har hon återigen lagt sig under bordet och vägrat komma fram.

Dooleys annars tar det lugnt trots att Aca inte är här men märks ändå på honom att han ser lite ledsen ut ^^'
Men ska ordna det så småningom. En ny kattunge kompis kommer blir aktuellt, om de finns på marknaden eller på katthemmet (som ska höra av sig till mig om de får in en kull eller kattunge som behöver nytt hem. De rekommenderade mig att skaffa kattunge till honom så han kan tukta kattungen med hans extremt hårda lekar).

Gjorde jag ett dumt val när jag placerade hem Aca till mina föräldrar och låter Dooleys gå som ensamkatt igen tills han får en ny kompis?

OberonsMatte
0

Tråkigt att Dooleys blev ensam igen, men det är ju viktigt att även kattkompisen trivs för att det ska fungera, så jag förstår ditt beslut.

Min ragdoll Oberon är väldigt beroende av att ha kattkompisar omkring sig och skulle nog ha väldigt tråkigt utan dem. Oberon är 4 år, men fortfarande en kattunge i sinnet och hans bästis är en snart 1-årig helig birma-kille. Innan dess var det en yngre norsk skogkatt-kille (som tyvärr inte finns längre). Mina 2 äldre norska skogkatter kommer han också väldigt bra överens med när det gäller gos, men för bus ska det vara yngre förmågor. Och som de busar!

Hoppas att du hittar en lämplig kompis till Dooleys snart. En kattunge tror jag blir jättebra. Min Oberons bus-kompisar har varit 5-6 månader när de flyttade in och de blev kompisar nästan på en gång.

Sajtvärd Katter iFokus

Cockerspaniel
0

#1 Åh så skönt att man fick en sådan god respons, suttit på helspänn med att få världens kritik!

Men jag håller självklart med dig och mig själv. Är ju skönt att de trivdes tillsammans men att Aca inte trivdes här hos mig. Så jag bara väntar och se nu för att se hur det blir i fortsättningen. Just nu leker vi nu och då så fort han vaknat efter att han slumrat och sovit en stund.

Han är ju van vid sällskap den här grabben, han kommer från en kattfamilj där alla katterna hade en god sammanhållning och det första han får hemma hos mig är en kattkompis, de vart bästa kompisar tills hon vart sjuk och vägrade leka med honom.

Min äldre katt lekte med honom men det skedde på hennes villkor (haha Dooley är låg i rang så hon tog över ledar rollen med en gång här hemma hos mig *skratt*), så det var väl tråkigt för honom.

Jag hoppas det kommer något på marknaden snart så han får en kattkompis att leka med :)