varför är ragdoll så
hej jag har mailat på en katthane på blocket en !ragdoll! det är seriöst när vi mailar så troligtvis får vi den men en sista fråga varför är ragdolls så * trasdockiga * en kompis till mig sa att det går att dra i svansen och kasta den på golvet utan att dem bryr sig hehe frågan var alltså varför är dem så mysigt att dem är det men ville bara veta varför dem e s¨å
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Dra i svansen och kasta på golvet?
Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se
de är djurplågeri,,
Han sa att de var så sålart jag frågade om han gjorde så och det gjorde dm inte
Men uch vad hemskt det låter.
Varför vill någon dra en katt i svansen? Det är en levande varelse som har känslor!
Hoppas verkligen att du inte tänker göra det!
Ann Baker som "skapade" rasen på 1960.talet påstod att Ragdollen inte kunde känna smärta, vilket absolut INTE stämmer. det är rena rama bullshiten.
Jag blir uppriktigt ledsen när jag läser att folk fortfarande tror på detta. Ragdollen som ras är underbar men vi får inte glömma att det är katter vi pratar om och katter känner smärta det vet vi ju, eller…..
GLAD PÅSK!!
//Brittmarie
S*Tallkottens Ragdoll
Att en ragdoll inte känner smärta är inte sant. Att de blir lealösa som en trasdocka i kroppen när man t.ex. bär dem stämmer in på en del individer, men bara om de känner sig trygga och avslappnade i situationen.
Min ragdoll Oberon ligger gärna utfläkt på rygg och sover på typiskt ragdoll-manér och ibland blir han som en degig klump i famnen när man bär honom, men om han inte vill bli buren sprattlar han för att komma ner lika mycket som mina andra katter kan göra.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag skyllee aldrig dra en katt i svansen eller kkasta i golvet min kompis har inte gjort såså heller men han sa att det är så men jag frågqde jag lovar er at jag inte tänker dra någon levande varelse i svansen varfö r dem var aå trasdockiga
Katten kommer från stengården i väsyerås
Ragdollen är en underbar ras, mysigt temprament,
väldigt tillgiven o kelsjuk!!
ingen katt ska man dra i svansen!!
Rent djurplågeri! varför uttrycker man sig på ett sådant sätt,
har nog ingen kunskap alls om katter….
Blir less på sådan okunskap…
Hoppas du inte pratar om mig nu jag tyckte bara nått i det inte var rätt
Vilken hane från min uppfödning är till salu på blocket?
S*Stenstagårdens
maria
Japp den där är det
11# jag försäkrar att den om vi får den att den får det trygggt här :)
Vanligtvis brukar uppfödaren kontaktas och informeras om vad som händer med en såld katt (t.ex. vid omplacering, avel, död eller avlivning), ibland står det t.o.m. inskrivet i avtalet som köparen skrivit på. Tyvärr verkar det som att den här kattens ägare har missat det.
Sajtvärd Katter iFokus
den omplaceras för att den inte kan bo med deras hundvalp vi ska hälsa på den i helgen :)
Saga 97 du verkar inte alls vara påläst om rasen om du ställer såna frågor. DET FINNS SÅ MYCKET INFORMATION OM RASEN.tA dig tid och läs.
Elena.
Jeg tror at saga97 er blitt litt misforstått her(?) I og med hun skriver på dette forumet, er hun jo åpen for å lære om rasen! Hun spør spørsmål ved noe hun ikke syns virker riktig!
Alle vi andre som er eier av rasen, vet jo hvordan den kan være. Den legger seg på rygg og forsvarer seg ikke(gjelder da ikke alle, men mange)… Det er nok dette hun refererer til.
Jeg skjønner at folk her er glad i rasen sin, men vi bør ikke rope "dyreplager" når ingen dyr er plaget..eller?? Jeg tror Saga97 har skjønt budskapet for lenge siden!
"Spending time with cats is never waisted" -Sigmund Freud-
18 aa ….. och jag får hälsa på katten i helgen och den säljs för den går nt ihop med deras hund
OCH….saga97 har förhoppningsvis en eller två föräldrar som tar huvudansvaret, det utgår iaf JAG ifrån 
20 # mina föreldrar är skilda det är min pappa som ska ta ansvaret och vi vill gärna ha katt jag och min pappa han säger det är ju trevligt men i smyg när han tror att man inte tittar kelar han me katter ¨åhh du e så sööt gulli gulli doti doti doti hehe lilla bögis pappa hah min pappa är lite mjukis haha lyssnar på justin biber gör han också