Klippa klor innan utställning
Hej!
Ska på utställning på fredag med min ragdoll och undrar om man måste ha helt nyklippta klor på katten?
Hon är inte så lätt att klippa klorna på och jag funderar på om jag kan klippa dom nu? Då har jag några dagar på mig att komma igenom alla så att det kan bli en positiv upplevelse för alla inblandade..
Har ni några andra bra tips och råd på något som är bra att göra innan utställning?
Ska bada henne på onsdag tänkte jag och försöka föna henne.
STår nyklippta klor men om du klipper på onsdag borde det inte märkas, bäst är ju dagen före men ibland svårt. Mer är 3 dagar före skulle dock inte jag ta då de fort blir vassa igen.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Jag skulle klippa dagen INNAN BAD, kan bli vasst i badet annars… Vet inte hur snabbt era katter vässer klorna men om jag klipper dem ordentligt på mina så är de inte vassa inom en vecka iallafall!

Tack för svar!
Jag klipper ungefär en vecka innan. Nyklippta är nästan sylvassa…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Nu är alla klor klippta, de flesta blev klippta igår efter duschen. Så nu får ni hålla en tumme för oss i morgon!

Nu är vi hemkomna från utställning och OJ vilken lärorik dag! Jag var så nervös men det gick så bra, hon var i klass 11 och fick EX1, dock tyckte domaren att hon var lite tjock.. Eller som han skrev "She loves food :-)"
Nåja, en lärorik dag som sagt, där det är lika kul att titta på kattmänniskor som på självaste katterna, man såg snabbt vem som är "van" att vinna och vem som inte riktigt hade förväntat sig det. Sen blir man ju sugen på att skaffa en, eller flera katter till.. En av varje ras skulle vara kul att ha :P