Hjälp, vad kan det vara?
Hej,
Jag hittade en liten knöl/sår/ skorpa på min lilla ragdoll killes mage igår kväll. Jag skall självklart ringa veterinären imorgon men ville höra om någon här kanske har en aning om vad det skulle kunna vara.
Den är ca 1cm sitter på huden och sticker ut, det är rött runt om och själva knölan känns hård. Det känns och ser ut som skorpor men det ser inte ut som ett vanligt sår - Brevid skorpan är det även något som ser ut som en liten gul hudflik som sticker ut. Det är även gult var som hårdnat.
Jag har tagit kort, dessvärre med min mobilkamera som inte är den bästa.
Jätte tacksam för svar.
Mvh
/Orolig matte
Usch då:( Stackars liten.
Låter som något infekterat.Bra att du går till veterinär med han! Kan han ha blivit klöst av en annan katt? Katter har mycket bakterier i klor och tänder.
Ja :(
Har en till liten kille här hemma men dem är så snälla med varann och jag har aldrig hört dem bråka eller så, men jag kan ju inte vara helt säker.
Jag hoppas att det inte är något allvarligt, men farliga knölar brukar väl sitta innanför huden i vanliga fall?
Ska ringa veterinären imorgon på morgonen och hoppas jag får en tid snabbt.
Uppskrapad bröstvårta?
Hej,
Nu vill jag inte skrämma upp dig i onödan, men ringorm kanske? men troligen är det väl bara ett infekterat sår som de andra misstänker!
Lycka till och hoppas det blir bra.
Mvh
Stéphanie på S*Fabolousdolls
Tack för svar.
Jag var hos veterinären idag som endast skrapade bort sårskorpan och tittade på såret, hon sa att det kan vara något eksem eller bara ett sår. Det var runt och väldigt rött under men inget sår eller var .
Jag nämnde ringorm då jag själv även fått ett runt rött kliande sår på mitt ben, men hon avfärdade det totalt då hon sa att dem alltid tappar päls om det är ringorm. Hon ville inte ta några tester alls utan bad mig tvätta med alcogel.
Är det verkligen så att djuren alltid tappar päls vid ringorm? Mitt sår sitter på benet och har kliat idag.
Tacksam för svar.
Mvh
Såren ser inte alls bra ut, återkommer strax med nya bilder. Är jätte orolig och känner mig lurad av veterinären som inte ens ville ta några prover.