Behöver hjälp AKUT!
Jag upptäckte ett konstigt sår på min ragdoll killes mage igår, någon här på forumet nämnde ringorm och jag bokade tid hos veterinären direkt.
Även jag har fått ett likande sår på benet som jag berättade för veterinären. Hon tittade på såret, skrapade bort skorpan och sa att det inte behövdes ta prover och att det inte var någon fara eftersom det inte var sårigt eller varigt under skorpan.
Hon sa att jag bara ska tvätta med alcogel och låta det vara.
Nu när jag tittade ser jag att våra sår inte alls ser bra ut, det liknar verkligen ringorm. Hon sa även tat det inte kan vara ringorm då han inte har tappat någon päls. Så jag betalade 500kr för besöket och åkte hem. Jag tänkte att man ska väl lita på veterinären . Men nu börjar jag oroa mig igen.
Ska jag vända mig till någon annan veterinär? Kännsinte kul alls att ha betalat 500kr för ingenting.
Jätte tacksam för svar!
Mvh
Nä USCH!! Gå till en annan veterinär!!
Jag har haft ringorm på min häst och ja,dom tappar päls.Runda kala fläckar. Däremot såg jag inga sårskorpor.
Men det där ser ut som nå bakteriellt! Och att du också har det tyder på att det är smittosamt! FORT behandling!
Ja :( Ja det kan ju kanske vara något annat än ringorm men våra sår ser verkligen likadana ut så det borde ha något samband. Och hon ville inte ens ta några prover för att det var onödigt?!
Tror du att jag kan börja med att gå till min husläkare imorgon som får titta på mitt sår?Om han sen säger vad det är kan jag ju gå tillbaka till veterinären med facit i handen. Jag tänker verkligen gå till en annan veterinär efter detta =/
Du måste ändå till läkare själv med det där:/
Hoppas ni får bukt med det dära! Kattbaciller är inget att leka med:(
berätta sen hur det gick????
Tack så mycket för era svar, jag ska gå till läkaren på måndag med det här och hoppas på att det inte är ringorm!
Du säger att veterinären skrapade bort en skorp
Sätt på Idominsalva, så läker det ut
Ringorm kan jag inte tro att det är utan en talgkörtel som väct och katten kliat på denna, därav skorpan