Vad tycker ni om solid ragdolls?
Hej gott folk, Vad tycker ni om solid ragdolls så kallade non pointed ragdolls? Vet att detta är lite tabu, eftersom de ej är godkända i fife eller Sverak! Nyfiken som jag är vill jag gärna veta vad ni tycker om dem? Själv tycker jag att dem som har mink färg är jätte fina! Med vänlig hälsning, Stephanie på S*Fabolousdolls
Personligen tycker jag absolut att rasen Ragdoll skall vara en pointad, blåögd katt.
Mink/Solid kan gärna få vara en syskonras (likt siames/seyshellois, perser/exotic mm)men som RAGDOLL tycker jag inte den ska godkännas i SVERAK.
All respekt till de som vill avla på dem, men för mig kommer det aldrig hända. Sedan kan de vara jättevackra och vara jättefint typade, men som sagt för mig ska Ragdoll vara tydligt maskade med blå ögon.
Ganska omtalat och känsligt område fortfarande, men bra att det diskuteras…
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Hej, Jag tycker också de kan vara en syskonras helt enkelt att man kunde godkänna Ragamuffin som en syskonras till Ragdoll, dock föredrar jag de pointade dockorna! Med vänlig hälsning, Stephanie på S*Fabolousdolls
Solid ragdoll och Ragamuffin är 2 olika varianter….
Absolut jättefina!
Men jag håller helt och hållet med Carro #1…
#3 Jaha det visste jag inte! Har dock ej så jätte bra koll på solida ragdolls tycker bara dem är fina, har ju bara hört att de kallas Ragamuffin eller Rainbowdolls… Med vänlig hälsning, Stephanie på S*Fabolousdolls