Kompis till Dooleys!
Tänka sig vilken tur man ska ha ibland!
Dooleys kompisliv har ju vart en ända berg och dalbana som nu verlar vända sig lite. Han förlorade Malin för fort, fick Aca som bästa kompis - som flyttade hem till mina föräldrar igen på grund av otrivsel, Även fast de båda kom bra överens så kunde jag se på henne att hon inte trivdes i min lägenhet.
Så nu så här 2 ½ månad senare så hittar jag en äldre kvinna här i Sundsvallsområdet som fått kattungar.
Första gången jag träffade ungarna var då de var 13 dagar gamla (hört om riskerna så var försiktigt då jag höll på med dem. Tvättade händerna och spritade dem) och nu träffade jag dem igen då de är 6 veckor gamla.
En av dem fångade mig direkt och det var kärlek redan vid första ögonkastet.
Jag går emot mina principer om att ha skaffa en honkatt (har alltid ägt bondhonkatter så Dooleys är min första hankatt på över 13 år) så jag valde den här killen eftersom han var en tuff och lite kaxig kille.
Han har redan fått sitt namn med, Lukas! Så här kommer lite vackra bilder på Dooleys nya kompis som är leverandklar 13 Juli! :p
Ingen ragdoll så klart, men en bondkatt är väl värd sig en presenation med om han ska bo med en Ragdoll! ;)
Vilken jättefin liten Lukas! Himla söt färg också.
#3 Kan lova att den där lilla trollet charmade mig totalt! Busigt och ett tufft litet troll! Först med allt ;p
Vilken underbart söt liten Lukas
Blir ju kär bara av att titta på bilderna.
#5 Haha han charmar ju en så det bara svider i hjärtat på en! :p Liksom så då jag träffade honom. Han ville inte leka med fjärder leksaken jag tog med, men mina fötter var rolig ;)
Är du säker på att det är en hankatt? Tycker h*n ser ut att vara sköldpaddsfärgad.
Söt 
#7 Han gör det, men det är kollat och det är 100% en kille xD Så är inte helt hundra på vad färgen hans heter! :)
Hehe han är så söt! Ville nästan ta med han hem på en gång då man var där ;)
Det föds emellanåt en hankatt som är skölpaddsfärgad, så det kan han ju vara ändå 
Grattis till kärlek No 2 
#9 Jo jag vet mycket väl om det där, men padda är han inte. Ska få en bättra bild den 29 juni så man kan se att han inte är padda ;)
Och tack! :D