Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1378 ggr
Blue_Ice
0

Foder för att förbättra pälsen?

Jag ger nu min raggis torrisar för de är hon uppfödd på och mår bra av. Men eftersom jag vill ställa ut så vill jag ju ha ett foder som gör pälsen så bra som möjligt. Hon äter royal just nu. Det foder jag funderar på är Four friends kitten RC hair and skin Eucanuba Är det nån här som har nån erfarenhet av desaa foder och hur är era katter i pälsen? Tacksam för svar!

MiracleWithPaws
0

Jag är inte på långa vägar expert på kattfoder, men en bra sak är väl att titta på innehållet spannmål, som ska vara  så lågt som möjligt. Jag har hört illa om Royal från de flesta håll, men det gäller främst hundfodret, och jag har ingen erfarenhet av hur deras kattfoder är. Själv ger jag Orijen, som jag tycker funkar jättebra. Dock har jag förstått att blötfoder egentligen är bättre, så jag funderar på att börja ge hälften av varje eller så. Hoppas på många bra svar här, för jag vill också veta vad som är bra! Särskilt när det gäller blötfoder. :)

raggorgeous
0

Four Friends är det bästa av de som du angav, det är ett av de bästa du kan ha i torrfoder över huvud taget. Inga konserveringsmedel, innehåller Aloe Vera, mycket protein varav ca 90% är animaliskt protein.

http://lupus.se/grafik/FF-broschyr.pdf

Jag har bytt från Eukanuba och är suuupernöjd!!!

Jag ger även mina katter Bozita blötfoder, de mår toppen och har glansiga fina pälsar!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se