Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1310 ggr
susanneNico
0

Ändras även beteenden med åldern

Hej,

Nico är ju min lille kille på lite mer än två år och ca 6-7 kg tung. Han har verkligen ändrat sig sedan jag hade med honom på hans troligen sista utställning. Innan så buffade han men inte mer, nu så pratar han jättemycket och hoppar upp och lägger sig i knät på mig, vilket han ALDRIG gjort förut. Han följer mig mer än förut. Ändras även beteendet med åldern? Jag är verkligen glad för att vi bondar mer för varje dag men att det skulle ta över två år trodde jag inte.

MiracleWithPaws
0

Ragdollen är ju en ras som utvecklas långsamt. Jag gissar att det även gäller mentalt och psykiskt. Så är det i alla fall på hundar, de raser (främst de större) som det tar flera år för att bli klara i kroppen går också in i tonår och sånt senare, generellt alltså. Men vad mysigt att ni kommit närmare varandra. :)

Svidjas
0

Oh jo, en av våra honor var väldigt avog mot att ligga ohc mysa i famnen fram tills hon fyllde 3 år, då blev hon mer och mer kelgo. Har även märkt det på min ena hane, han har alltid varit väldigt tonårig men nu när han börjar bli äldre så lugnar han ner sig och blir mer mysig.

http://www.svidjas.se

Denna kommentar har tagits bort.