Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1884 ggr
MiracleWithPaws
0

Sushi + Fjällis = sant! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, det här är så spännande! Nu har vi fina hanen Fjällis på besök här hemma. Om allt går vägen blir detta vår första kattkull, så det är väldigt spännande och intressant allting! Av olika anledningar blev det så att hanen fick komma till honan och inte tvärtom, vilket jag är väldigt glad för nu. Det är lärorikt att se hur de samspelar och hur det går till, och roligt att kunna lära känna Fjällis lite mer också.

Här är turturduvorna, Sushi (blå) på bänken och Fjällis (lila) nere på golvet:

MiracleWithPaws
0
MiracleWithPaws
0

Och Sushi, vår lilla sockertopp.

Smullis
0

Det kommer bli en mysig kull :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Amourella
0

Lycka Till ♥

MiracleWithPaws
0

#3: Ja, det hoppas vi verkligen. :)

#4: Tack!

Selma67
0

Oh så fina båda två! Blir säkert fina bebbar.

Lila är så fint tycker jag.

Det blev en lyckad parning för vår Selma, och hon har nu gått ca halvvägs och börjar bli tjock om magen. Det är sååå spännande. Och lite nervöst.

Lycka till med kärleken!

// Liselotte

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se

MiracleWithPaws
0

#6: Vad roligt med er Selma! Jag håller tummarna för att det blir många fina, friska ungar. :) Jo, jag tycker också att lila är väldigt charmigt! Om inte annat för att det är lite ovanligare och mycket ska "klaffa" genetiskt för att de ska bli lila. Det är lite extra roligt att kattungarna blir chokladbärare helt klart. Jag tror inte att Sushi bär på choklad (så långt bak jag kan se i hennes stamtavla finns inga choklad eller lila katter), men man kan ju alltid drömma om lila ungar. ;)

Selma67
0

Om du sparar en i kullen och parar med lila nästa generation också borde ju chansen öka :-)

Vår nya lilla tjej är chokladbärare, mamman är lila bicolour. Få se vad vi hittar för spännande till henne när det är dags…

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se

Boston89
0

Vad spännande! Jättefina katter båda två :) Lycka till!

MiracleWithPaws
0

#8: Ja, det är tanken! Skulle vara himla kul att få lila småttingar. :)

#9: Tack så mycket!

Nu har jag lagt upp maaassor av bilder i min blogg: http://plaskhund.blogspot.com/.

Här är en favorit:

susanneNico
0

Så fina. Min Smilla är väldigt lik Fjällis. Det kommer att bli jättefina små bebbar.