Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1275 ggr
susanneNico
0

Humörsvägningar

Jag skrev för ett tag sedan om Nico som blivit så kelen. Nu har det hänt något som jag tycker är lite märkligt. Hans humör har sviktat lite, väldigt "gnällig"och ger Smilla en örfil när han går förbi. Har haft hantverkare hemma i två dagar och då har de varit inne i tösens rum, när hon sedan släppte ut dem har Nico varit jättesur. Fräst och morrat och piskat med svansen. Nu funderar jag på att låta honom vara hemma medans vi åker till Norge med Smilla, med kattvakt naturligtvis. Han är ju kastrat, så då borde han väl vara lugn. Funderar på om han inte tycker om att vara instängd i ett rum eller om det är åldern som spökar, är 2 år.

ProvinsiaRivers
0

Spontant så tror jag att han reagerar pga hantverkarna och att dom var instängda.

Om han inte reagerat på detta viset tidigare så att säga.

Åldern har ingen avgörande betydelse i fallet.

Hoppas han reder ut sig snart:))

LittleSweeties
0

Jag säger också hantverkarna….
Nico har hört ljud som säkert gjort honom lite osäker på vad som händer, och dessutom lämnar de dessutom märkliga dofter efter sig…
OCH….att va instängd när man är van att gå som man vill Flört

Hoppas det dröjer några dagar innan ni åker, så han hinner komma i "gamla gängor" igen…..

Jag hade tagit med honom också Kyss

susanneNico
1

Hej och tack för Era svar. Han verkar ha lugnat sig nu, hade hantverkare idag också men bara en kort stund och då fick de vara med och han brydde sig inte. Har börjat kela lite igen.

Han får följa med känner mig elak om hela familjen plus Smilla åker bort och han får ha kattvakt.