blötmat
Hej!
Min katt har torrfoder som bas, står alltid framme.
Sen ger jag lite blötmat som komplement, till "frukost":) De små påsarna från RC med blötmat räcker till tre små frukostar, så det är inte mycket hon får. Tidigare fick hon även lite på kvällen, men det har jag tagit bort.
RC är ju ganska dyrt och jag vet egentligen inte om det är så mycket bättre än annan blötmat?
Nu har jag läst att Mjau är riktigt bra:) Ett plus är att det går att köpa i vanliga affärer + att priset är bra.
Mina frågor:
- Vad tycker NI om mjau?
- Och hur länge står sig tetra i kylskåpet? Eftersom hon inte får så mycket räcker en sån länge.
- Kan man frysa in kattmaten?
- torrfoder alternativt mjukmat, vilket är bäst (för katten)
Tacksam för svar:)
Rc blötmat innehåller spannmål, så det är inte speciellt bra. Mjau är bra mat, men tyvärr tycker inte mina katter om det, och dessutom blir vissa dåliga i magen av det. Jag ger Bozita, som tillverkas av samma företag. De är inte så förtjusta i det heller, men tål det bättre. En tetra står sig i kylkåp ca 2 dygn. Det går att frysa kattmat. Du kan ju börja ge blötfoder flera gånger per dag :). Blötmat ät bättre än torrfoder.
Vi ger våra katter torrmat som alltid står framme. Dom får även Mjau morgon och kväll, konservburkarna, (ingen fisk) går att frysa, tetra-packen tycker dom inte om. Det är viktigt att dom får i sig blötmat speciellt nu på sommaren då den innehåller mycket vätska.
Välkommen in på min hemsida www.lavendelkatten.se
Mina kisar älskar Mjau blötmat, men tyvärr blir de lösa i magen av det! Med vänlig hälsning, Stephanie på S*Fabolousdolls
Här funkar Mjau utmärkt och det är inga problem att frysa in, ger både burk och tetra och det är burk som jag fryser in, har 3 katter som får flera gånger om dagen så en tetra räcker inte så länge att det behövs.
Mjukmat är bäst och jag hade katterna enbart på det ett tag, men nu när en är dräktig så vill jag att hon alltid ska ha tillgång till mat så nu har dom torrfoder (applaws) också igen.
Är det någon skillnad på Mjau blötmat i tetra och i burk?
Mina äter Pussi 
Finns i både burk och portionspåsar. När vi inte har kattungar så får 4 vuxna en påse att dela på på morgonen och en på kvällen, med kattungar i huset blir det burk 
Tack för alla svar:)
Två frågor till:
Vad är det man ska titta på i innehållsförteckningen för att veta att det är bra mat (både torrt och blött) Man vill ju att maten ska vara så "ren" som möjligt, om ni förstår vad jag menar.
Hur lång tid ska man lägga på övergång till annan sorts mat?