Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 6528 ggr
[Highonbluetomorrows]
0

Hjälp ang. färger.. :)

Hej!

Finns det ragdolls som genom hela livet kvarhåller en vit eller mycket ljus färg på kroppen? Vad kallas en sådan färg/teckning och är det en felaktighet enligt rasstandarden eller inte?

Hoppas ni förstår min fråga..

Mvh

Svidjas
0

Lila tabby high white bicolour, där har du den ragdoll som är ljusast i färgen.

Creme, blå och choklad är dem ljusare färgerna medans brun är den mörkaste och röd lite mittemellan.

http://www.svidjas.se

[Highonbluetomorrows]
0

Du (eller någon annan) råkar inte ha en bild på en lilatabby bicolour där man ser kroppen? :)

Neo033
0

Eller så kan du söka efter en sk feltecknad ragdoll som har fåt tför mycket vitt. En high white bicolour har mycket stora kritvita fält. Oftast vitt på öronen också. Glad

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

[Highonbluetomorrows]
0

#3. Naa, när jag köper raskatt vill jag gärna ställa ut. Kanske rent av vara fodervärd.

Eller, det tänkte jag angående mina huskatter också (angående utställningen) men den ena är social och sjuk (rinniga ögon) och den andre är frisk men skygg. :P Så det blev inget med det..

Svidjas
0

Jaha, du skulle ha sagt det :) Då är den ljusaste en vanlig lila tabby bicolour

http://www.svidjas.se

[Highonbluetomorrows]
0

Creme kanske skulle kunna vara något, även röd (men de kan bli rätt mörkt röda på kroppen va?). Lila tilltalar mig inte på samma sätt..

Tack för era svar! Skulle bara kolla runt lite, blir ingen tredje katt här än på ett tag tyvärr..

Quincy
0

det beror på vilken teckning det är, röd tabby och bicolour brukar vara ljusare fast jag har inte sett någon bra på bild på dessa.

Jag har en röd tabby birma och han är bara lite röd om ansiktet, öronen och lite ovanför tassarna. Kroppen är nästan helt vitt. Men jag skulle gissa på att ragdolls är ungefär lika "vita", de är ju rätt lika. Någon kunnigare får gärna rätta mig.

Quincy
0

måste bara tillägga att han har självklart en rödrandig svans också haha…

[Highonbluetomorrows]
0

#8. Kan du inte lägga in en bild på din birma?

Och om jag förstått det rätt nu, så ska ragdolls ha mer färg på kroppen än birmor. Kan någon bekräfta :)?

Quincy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska testa ladda upp igen

Quincy
0

matchar väggen, bilden är tyvärr lite felvänt

Neo033
0

#10 Nej, det stämmer inte. Ragdolls ska inte ha mer färg på kroppen än birmor. Däremot har birmor oftast bättre kontraster än våra raggisar (och därmed ljusare kroppsfärg), så det är något som vi ragdolluppfödare behöver jobba på. Glad

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Quincy
0

det syns inte på bilderna men han har ränder ovanför tassarna, men annars så är han rätt vit om kroppen.

[Highonbluetomorrows]
0

#11. Supersnygg! Jag älskar verkligen den röd/vita färgen på katter. Och de blåa ögonen på det.. mjau

#13. Tack för det klargörandet. :)

Quincy
0

Tack, han är min lilla sötnöt :)

Raggedydoll
2

Kan bidra med en bild på min stora ragdoll kille. Han är en Röd mitted tabby så han är "ljusare" än colorpointen tack vare sin tabby färg. Men på utställningen har han alltid fått UTMÄRKT färg ;) :)

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se

Raggedydoll
2

En till. Hade inga super bra på denna dator.

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se

Quincy
0

vilken söt :) sällan man ser röda ragdolls tycker jag