Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1187 ggr
marimar
2012-08-03 12:57
0

foderbyte

Hur lång tid bör ett fodebyte av blötmat ta? Ger litegrann en gång om dagen. Tänkte byta från RC till Mjau tetra.

Helemick´s
2012-08-03 14:13
1

Jag brukar försiktigt blanda in det nya fodret i det gamla samt hålla koll på mängden. Går det bra ökar jag på med det nya fodret allteftersom jag ser att det fungerar.
Det är sedan individuellt hur länge och hur fort man kan gå fram, en del katter har inga problem alls medans andra är jättekänsliga.

Min ena hankatt har inga större problem med att byta ut sitt foder medans den andra är så pass känslig att det ska mycket till innan jag ens tänker tanken att ändra fodret.

Vi har kattungar Hjärta
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/

Selma67
2012-08-03 19:27
0

Jag har en liten följdfråga; om man nu byter till till exempel Mjau tetra, kan man ge olika smaker av samma foder då?

Jag har också en av varje sort, en som kan äta allt och en som är lite mer känslig.

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se

AgnetaB
2012-08-03 19:29
0

Bäst är ju att mota olle i grind o vara försiktig för tar lång tid o få magen ok igen om man fått en obalans. Typ 2 veckor skulle det nog ta för mig o vara observant o stoppa upp direkt om problem uppstår.

BARFmycat
2012-08-04 16:50
0

Håller med #1

Om katten inte uppvisat någon foderallergi så skulle du nog kunna variera smakerna. Jag har för mig att Bozita har någon slags probiotika i sina blötfoderstetror om du istället vill prova att fasa in på dem först för att sedan gå över till mjau när de är vana vid blötfodersätande.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~