Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1698 ggr
ellinorhj
1

Ragdollhona v.20 vikt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 
Jag har en liten raggis som nu är ganska exakt 20 veckor. Hon är extremt matglad jämfört med min systers ragdollkille som är 2 veckor äldre, men trots det nästan ett halvkilo lättare.
Vi vägde henne idag och hon väger 2.7kg, så jag undrar om det är normalt att vissa utvecklas tidigare eller har vi skämt bort henne lite för mycket med maten?
Hon äter egentligen inte mer än rekomenderat enligt royal canin, hon busar och ser ut att må bra i övrigt!

Tacksam för svar Cool

~ ellinor

raggorgeous
0

Hej!

Det är en stor tjej ni har.. är hon kastrerad redan?
Låt henne äta med fri tillgång och håll bara koll på att hon blir tjock!

Söt tjej !!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Fabolousdolls
0

Hej, Jag tycker det låter ganska normalt, kattungar bör ha fri tillgång till mat och beroende på längd, benstomme osv. varierar vikten. Jag har en raggis som vägde 1,5 kg och en som vägde 3,5 kg vid 5 månaders ålder, båda var normala idag vid 1,5 års ålder väger de 5 kg resp. 5,5 kg! Med vänlig hälsning, Stephanie på S*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

ellinorhj
0

Hon har alltid fri tillgång till mat, men jag håller alltid koll på hur mycket jag sätter fram/dag. Hon ser inte alls TJOCK ut, hon har verkligen växt så att det knakat ända sen hon kom hem till mig, men det enda jag undrade är ifall det är dåligt gentemot leder osv att hon redan väger så mycket, men det känns lite mer lugnande nu. Hon är ju också större än min systers ragdoll, så det kanske bara han som är väldigt liten för att vara hane?

Hon kommer kastreras om en månad!

~ ellinor

Fabolousdolls
0

Så är det säkert, jag har en hane som bara väger 3,6 kg och han är 10,5 månader. Ragdolls växer väldigt olika och vissa förblir alltid små ragdolls. Tycker det är bra att du är lite orolig, det visar att du är en uppmärksam kattägare vilket är viktigt! Med vänlig hälsning, Stephanie S*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Selma67
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vägde min tjej idag. Hon var 18 veckor igår och väger 2 674. Växer så det knakar. Jag har också en nybliven mamma hemma som behöver lockas i allt gott hon vill äta, men Bea känner lukten långa vägar och kommer springande.

Vi har fått en favorit i blötmat för båda, Iams kitten. Någon som vet om detta foder är ok? Annars fri tillgång till Eucanuba kitten och RC babycat som den stora valde att äta. De har bestämda åsikter.

En bild på Bea  <3

Vänligen Liselotte

www.wendeltassens.se

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se