När ge p-piller
Maries ungar är 4 dagar nu, har ju hört att hon kan sluta bry sig om ungarna om hon börjar löpa, men när ska jag börja ge p-piller? Hon ligger nämligen och rullar på golvet och gnuggar huvudet mot en papperskorg så jag funderar på om hon redan börjar löpa.. Hur lång tid brukar det ta efter förlossning?
Det är nog ganska individuellt. Min hona fick ungar 20 mars och har inte börjat löpa än 
SE*Wandullan´s
Hemsida: http://wandullan.com
Jag vet inte om hon bara hade något slags gosanfall igår för idag visar hon inga tecken på att löpa..
När vet skrev ut receptet sa han att jag kunde ge när ungarna flyttar, men som sagt så oroar jag mig ju om hon skulle börja löpa att hon inte vill veta av dom små längre.
När jag haft mina kullar har mammorna börjat löpa då kattungarna varit några veckor, men jag har aldrig haft några problem med att de slutar bry sig om sina ungar. Det har absolut inte varit några som helst problem. Jag ger inte mina honor p-piller, de är antingen fertila eller så kastrerar jag dom.
Jag var också i kontakt med veterinär igår för att beställa tid för första vaccination. Våra små är nu två veckor. Han sa att honan fixar både löp och att ta hand om sina ungar, så vi skulle diskutera vidare när jag kom dit. Jag har samma oro som du, helst som kullen inte är några tungviktare och är sju stycken. Men han tyckte inte jag skulle vara orolig. Vi får väl se…oroa sig gör man ju ändå..;-)
Liselotte, uppfödare av ragdoll
www.wendeltassens.se
#4 Ja men precis, kvittar vad man hör nog sjutton finns det alltid en liten oro långt där inne att något ska gå fel fast allt verkar gå så bra just nu :)