Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 2081 ggr
Myrrami
2012-07-31 19:28
1

Diskvalisering?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag har frågat förut men var nog lite otydlig.

Jag har skaffat en liten ragdoll tjej som jag har tänkt ställa ut. Hon är skölpadsfärgad mitted.

Nu har det kommit en mörk fläck på hennes mage, den sitter ungefär mitt på magen och stor som en 50 öring.

Vad jag undrar är om det är någon idé att ställ ut henne eller om hon kommer att bli diskad pga av fläcken. Om den bara kommer att ge avdrag kommer jag nog att ställa ut henne ändå för att det skulle vara roligt att få en bedömning på henne.

//Em

Neo033
2012-07-31 20:49
0

Bruten strimma räknas som fel, men inte diskvalifiserande fel. Så länge du är medveten om det är det klart du kan ställa henne. Det är inte alltid domarna upptäcker det heller.

Lycka till!

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Lottis-Gottis
2012-08-05 22:04
0

Ställ ut du =) Väldigt fin tjeja. Vad heter hon och uppfödare?

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Myrrami
2012-08-09 19:05
0

Hon heter Miss Isobel men vi kallar henne Izzie.

Hon är inte köpt i från uppfödare, men både pappan och mamman är köpta från uppfödare som tyckte att de skulle ställas ut.

Nästa ragdoll jag köper (för jag vill ha en till när Izzie har blivit större) kommer jag att köpa från en uppfödare som kan se att det blir en katt som passar till utställning.

Rosino
2012-08-09 19:16
0

Vad menar du med att hon inte är köpt från en uppfödare? Alla som "tar en kull" är uppfödare Glad

Har hon inte stamnamn? Men hon har väl stamtavla?

Neo033
2012-08-09 20:21
0

Jaha? Är det från en uppfödare som ännu inte registrerat stamnamn? Men du har fått stamtavla på henne? Annars kommer du ju få ställa ut henne som huskatt, om det ff är aktuellt med utställning.

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Myrrami
2012-08-09 21:03
0

Ja, jag menar att hon inte har stamnamn.

Jag har inte fått stamtavlan ännu men hon är registrerad i Sverak och allt är inskickat.

Neo033
2012-08-10 23:30
0

Ok. Kanske ansöker hon om stamnamn nu då samtidigt som hon registrerar kullen? För annars kommer hon inte kunna registrera din katt med namnet Miss Isobel, eftersom katter utan stamnamn endast får ha ett ord som namn. Jag gick in och slog i systemet men ännu har ingen katt registrerats med det namnet, så det tar kanske några dagar till då.

Nu blir jag lite nyfiken. :) Får man fråga vad hennes föräldrar heter? 

Mvh Marie

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Myrrami
2012-08-11 18:58
0

Pappan heter Lucca in Toscana och mamman heter Zamzam Doll Sally.

Hon kommer från södra Gotland

David
2012-08-16 08:29
0

#7. Stambokföringen har haft semester och är nyss tillbaka, så alla stamtavlor och registreringar dröjer lite längre än normalt.

Om du slagit i FindUs så är eftersläpningen dit också några veckor längre eftersom den idag inte uppdateras mot Sesam kontinueligt utan ungefär varannan vecka.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...