Rodgoll och birma
Hur fungerar dessa raserna tillsammans? Både storleksmässigt och temeramentsmässigt.
Min ragdoll Oberon är väldigt glad år sin lilla birmakompis Ruben. De ligger nära varandra i aktivitetsnivå och leker, brottas och busar ihop. Ibland blir även Oberon lite omvårdande och tvättar Ruben när de ligger och myser tillsammans. En ragdoll är ju oftast större än en birma, men birman är snabbare och smidigare, så det brukar jämna ut sig ganska bra i brottningsmatcherna.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag har också en ragdoll och birma och det fungerar utmärkt! Birman är nån aning mer aktiv än min ragdoll om man ska jämföra, men de brukar jaga varandra runt i lägenheten och bråttas! De brukar alltid sova i närheten av varandra på natten.
Lite OT, #1 haha jag har också en bicolour ragdoll (fast hon är feltecknad) och en röd birma.

Jag har också en birma och en ragdoll och det funkar bra. Birman är lite snabbare när de busar och lite mindre klumpig medan ragdollen är lite större. Dom verkar trivas bra med varandra.
Det kommer att gå bra med dem tillsammans
Introdusera dem rätt så fixar det sig 
Tack för era svar. Efter mycket om och men, så blir det en till Birma istället. Snubblade över en perfekt kompis till min lille här hemma, så då var inte valet svårt :D