Avmaska kattungar
När brukar ni avmaska kattungarna första gången, eller gör ni det ens? Det är ju innekatter det handlar om, mina blir 3 veckor på fre och nyss läste jag att dom ska avmaskas innan 3 veckors ålder första gången, åsikter?
Hej! Jag använder Kolla Masken. Kan inte tänka mig att ge små kattungar ett starkt maskmedel. Som du säger så är det ju innekatter - och de har sällan mask.
-------------------------------------------------------------------
GIC NL*SiempreAmar All For Love söker nytt hem
Hur funkar det när jag har 3 ungar, räcker det med en förpackning eller måste jag köpa 3 förpackningar då?
Kanske man kan ta lite av alla 3? Inte så lätt att genomföra kanske .
Har precis fått svar ifrån en av mina som är 1 år men aldrig blir i bra hull o vet ej blev avmaskad hos uppföd då de är inne. Hon hade iaf inget på provsvaret o blev nästan besviken…
Känns inte så himla lätt att ta överhuvudtaget från dom när dom är så små än, men man kanske kan vänta och ta det senare?
Jag har också samma funderingar. Vi har sju i kullen. Ser inte hur man ska lösa det praktiskt med kolla masken. Jag tillbringar också mycket tid i stall. Men när man läser om att maska av kattungar och man ska ge första dosen innan fyra veckor och sen varannan vecka upp till 12 veckor, känns ju helt uppåt väggarna.
Liselotte, uppfödare av ragdoll
www.wendeltassens.se
Jag kollade med min uppfödare och hon brukar inte ge förrän några dagar innan första vaccinationen och några dagar innan andra, fast avmaskning då, inte kolla masken. Eftersom dom ändå är innekatter, båda mamman och ungarna
#5 7 ungar är ju ännu värre 
Avmaskar inte alls! Finns ingen anledning på innekatter - jag kollar för säkerhets skull med Kolla Masken www.kollamasken.se
Jag tar lite från varje "korv" på morgonen då man inte gjort rent sedan kvällen innan då man gick och la sig.. har en så har ju ofta alla då de använder samma lådor.. går utmärkt!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se