Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 925 ggr
Valyria
0

När är barna gamla nog?

Har som sagt funderingar på att skaffa katt, en Ragdoll nästa år. Men har börjat att fundera, när är egentligen rätt tid att skaffa kattunge?

Nästa år kommer vår äldsta dotter vara 2 år och vår andra ca 8 månader.
När har ni med barn känt att det är dags att introducera katt?
Så klart måste man känna själv när man har tiden för kattunge, men dela gärna med er av era erfarenheter när ni själva valde att skaffa katt/ragdoll.

Vilken ålder var era barn i och hur reagerade de på katten?

/ Catrin M

Kinne
0

Jag hade katt innan jag fick barn. Och den katten blev tyvärr knäpp då barn nr 2 kom. Detta var en huskatt som jag räddat från avlivning & som var född i skogen. Hon var otroligt mammig mot mg, & 2 barn blev för mycket för henne och hon blev till slut aggressiv och bet mot den äldsta dottern som hon tidigare älskat så. Jag fick till slut lov att ta bort henne pga detta. Mina andra katter som jag köpt (5) är alla raskatter & uppfödarna har lagt tid och kärlek på dessa katter. Dom har varit trygga katter från början, och dom är fantastiska med barnen. Äldsta dottern är 5 och lillasyster är snart 15 månader. Barnen är vana djur från början och hanterar dom med kärlek och varsamhet. Dock så är barn just barn och vill kanske gosa mer än katterna vill ibland, men då finns platser där katterna kan dra sig undan. Balkongen är djurens lugnaste plats, och där älskar dom att vara. Vi fick vår första kull nu i maj & äldsta dottern satt bredvid mig och honan när hon födde. Hon pysslade så med dom små när de blivit någon vecka och katterna dras så till henne. Lilla tjejen bär om dagarna runt på vår hankatt på snart 7 månader. Han väger några kilo (; Men hon vet hur man bär fint, och han pussar på henne när dom går omkring. Katter är fantastiska djur, & barn är enligt min åsikt oftast lyhörda när det kommer till djur. Jag tycker inte att det är för tidigt att skaffa katt. & ragdoll är en sååå mysig ras! Vår första kull har till och med varit rätt lata som kattungar ;p

Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.

http://piecesofarts.blogg.se