Ny kattunge
Hej!
Igår fick jag hem en liten ragdollpojke som är två veckor yngre än min huskattsflicka. Jag var beredd på att de skulle bråka, fräsa och resa ragg etc nu i början men det jag inte var beredd på var Sigmas (huskattens) övriga reaktioner. Hon har varit hos oss i två veckor och har under den tiden varit lekfull och lite blyg, När jag går fram till henne och när jag klappar henne spinner hon som vanligt men hon jamar och piper samtidigt… och ibland så bits hon. Och det blir itne bättre av att den lilla pojken förföljer mig överallt och nästan alltid finns i närheten när jag gosar med henne.
Kommer hon att fortsätta bete sig såhär? eller kommer hon sluta när de blivit sams?
Det kommer att gå över:) Hon är bara nervös och osäker på den nya situationen;) Håll dig själv bara lugn och självsäker så ska du se att allt lugnar sig snart:) Och när din nya kattunge är en ragdoll, då får du räkna med att han följer dig precis överallt,haha:D Men snart är dom bästa kompisar,katterna dina!
De har nu börjat jaga varandra runt huset, de morras fortfarande lite ibland men ibland verkar det bara som att de leker mer än "slåss" så det måste ju vara positivt i alla fall! :)
Du får nog ha lite mer tålamod då de inte gått ihop så länge :)
De kommer att lösa de bra med tiden :)
Hemsida www.amadeusdolls.se
Jag fick för en månad sedan hem en ny liten 12-veckors hona och hade sedan tidigare en 2-årig kastrerad hona. Det tog 2 dagar av morrande, men sedan började Loka, den äldre, att känna lite på Molly, den lilla. Det såg lite otäckt ut i början när en 5 kg bjässe trycker ner den lilla kattungen, men snart stod det klart att det var på bådas villkor då Molly nu glatt provocerar och ger sig på den större katten och de turas om att jaga varandra genom huset. Helt klart uppskattar de varandra och håller sig oftast i varandras närhet! Det kommer nog att gå bra med dina kattungar också ska du se!