Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 2602 ggr
Shivali
3

Kattungar väntas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hurraaa! Vår egenuppfödda Ronja, Shivali Dancing Paphinia, väntar kattungar i slutet av augusti! Pappa till kullen är såklart vår egen underbara Wihlthos OlWay. Detta är en kombination som jag drömt om ända sedan de båda var små bebisar, jag är så otroligt glad att just denna planen verkar gå vägen!

Det ska bli mycket spännande att se vad denna kullen ger - båda katterna matchar varandra väldigt bra typmässigt, dessutom är Ronja starkt utmaskad, nästan svart i pointsen sen tidig ålder, medan OlWay länge var så ljus att domarna tyckte att han var lila. Få se vad som slår igenom! Skrattande

susanneNico
0

Grattis, det skall bli kul att följa och se dessa små krabater. Väldigt fina katter Du har.

Shivali
1

Tack så mycket! Ska bli otroligt spännande! I fredags var det fyraveckorsvägning för Ronja, 500g har hon gått upp! Undrar såå vilka som gömmer sig därinne…5 veckor kvar! :)

marimar
0

Har du många intresserade köpare redan nu?

Shivali
0

Vi har intressenter, men ingen kölista utan rätt katt till rätt hem gäller hos oss. Så innan bebisarna är födda och vi lärt känna dem så vet vi inte så mycket Glad

Nu har vi gjort det högst ovetenskapliga vikttestet: vikten v6 minus vikten v5 delat på 50, enligt det ska Ronja få tre kattungar! Vi får väl se… Flört

Shivali
0

Idag är det dag 64…vi väääntar och vääääntar…Ronja själv verkar helt ovetande om vad som komma skall Flört

marimar
0

Kul:)

Var i Sverigr bor ni? Om man skulle vara intresserad av en litten raggis menar jag;)

Shivali
3

Vi bor inte i Sverige men nästan, vi bor på Åland :) Tar ca 3,5 timme från Stockholm C med buss och båt. Vi levererar gärna hem kattungarna när de ska flytta så vi får se var de ska bo. Om du är intresserad av Ronjas bebisar är du så välkommen att höra av dig och besöka vår hemsida! :)

marimar
0

Tack för svaret! Det ska jag göra, absolut:) Kikar in redan idag:)

Ann-Chaj
0

Åh va kul, grattis! Föräldrarna är jättefina båda två, kommer bli bedårande ungar Glad

Shivali
2

Måndag 27/8 födde Ronja 2 underbara bebisar! En hane och en hona!

Det var en jobbig förlossning men Ronja är en fantastisk mamma och såå stolt över sina två små! Vi trodde det fanns fler och väntade länge men hon verkar nöjd nu. Ska försöka få en bild imorgon när jag åker på besök igen. Nu blir det sängen efter en lååång dag…

HagensYeats
0

Grattis till bebisarna! Skrattande

Selma67
0

Grattis!

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se

Ann-Chaj
0

Grattis på er! Skrattande

amadeusdolls
0

Grattis :)

Fabolousdolls
0

Grattis:) Med vänlig hälsning, Stephanie S*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Shivali
0

Ett första smakprov på våra småttingar KyssKyss

Helemick´s
0

Så söta, grattis!

Vi har kattungar Hjärta
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/

Sophey
0

Mysig och intressant parning. Grattis till kattungarna!

Medarbetare på matlust

LD
0

Grattis till sötnosarna!!!

// LD

miher33
0

Grattis och lycka till! Glad

Shivali
0

En inte så samarbetsvillig Assam 1 vecka gammal:

Shivali
0

Darjeeling, en tjej som redan vet hur man posar! Kyss