Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 926 ggr
Änglakatten
2012-09-09 20:03
1

Ragdoll kompis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej
Jag är väldigt ny i Ragdoll-kretsarna och har precis skaffat min första :) Har länge, länge varit nyfiken på rasen och efter massa faktaletande så bestämde jag mig.

Jag tänkte att jag kunde skriva ett ord här att jag söker någon uppfödare i Nacka området som jättegärna får ta kontakt med mig. Uppfödaren jag köpte lilla Kokos av bor långt borta så jag har ingen nära mentor direkt.
Är eventuellt intresserad av utställning och är lite för grön på området för att ta steget själv :)

Det vore iallafall supergulligt!

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

bebbles
2012-09-10 19:09
0

Du kan ju ha mailkontakt med den uppfödare du köpte av

man brukar ge till sina egna nya kattungeägare men inte alltid lätt att ställa upp för en massa andra, det tar ju tid med

så ring eller skriv till din UF så får hpn hjälpa dig, det betyder ju inget att hon bor långt bort

du köpte ju katten där

Änglakatten
2012-09-10 22:15
0

Ja men det blir svårt att gå på utställningar tillsammans så det var mest det jag tänkte på. Är mest hemma i skogkatt-världen och alla är så snälla och hjälpsamma så jag tänkte att det inte var skillnad i ragdoll-världen :) Men det kanske är olika beroende på kattras?

www.fjarilflickans.se

Kinne
2012-09-10 23:03
0

Bebbles menade nog inte alls så. Hon var nog bara helt enkelt saklig och jag håller med henne om det det hade varit lättast att ta kontakt med din uppfödare.

Av din inlägg så fattade i alla fall inte jag att du var ute efter att gå på utställningar TILLSAMMANS (;

Jag tror visst att det finns trevliga uppfödare inom ragdoll-världen. Men de är väl som alla männiksor - olika. & tur är väl det (:

Själv bor jag i Mora och ska på min första utställning om två veckor, så jag är inte vidare till hjälp :p

Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.

http://piecesofarts.blogg.se

Änglakatten
2012-09-11 07:56
0

Jo det var därför jag skrev att jag är grön på utställningar och inte riktigt vill ta det steget själv ;) Det blir klumpigt att sitta i telefonen och få hjälp genom hela utställningen. Om det finns vänliga själar så är jag iallafall intresserad av att lära mig mer och träffa andra ragdolls. Jag är fotograf så ett utbyte finns det säkert nära till hands :D #3 Lycka till på första utställningen! :)

www.fjarilflickans.se

Kinne
2012-09-11 11:08
0

Då missuppfattade jag dig från början (;

Tack så mkt! Det ska bli spännande!

Om du inte hittar någon uppfödare som kan gå med dig så kan du ju alltid be din uppfödare om tips, & sen ta me dig en vän. Så slipper du känna dig fullt lika osäker kanske? (:

Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.

http://piecesofarts.blogg.se

BurreBus
2012-09-11 11:58
0

Måste ju börja med att säga att Kokos är bedårande söt Glad

Jag sitter lite i samma båt som du. Jag köpte min första ragdoll för ett år sedan och om två veckor får jag hem en liten kompis till honom. Har funderat fram och tillbaka på utställning men inte riktigt vågat ännu.

Var och besökte en utställning för några helger sedan och det var mest förvirrande Obestämd Så jag får nog snällt besöka ytterligare någon utställning för att våga ta steget att ta dit mina egna missar.

Men jag är optimist, en vacker dag vågar jag säkert!!!

(Och jag är glad att jag hittat detta forum, finns mycket bra information att hitta här).