kattlåda
Hej på Er!
Jag använder Easy Clean och har en katt. Gör rent i lådan en, två gånger per dag. Har fram till nu tömt lådan helt, tvättat ur den och fyllt upp med ett ny Easy Clean en gång i månaden. Spar lite ur paketet och fyller sen på en gång i veckan.
Det går åt ett 10 kg paket i månaden.
Nu läste jag nånstans att man kan ha samma sand betydligt längre än en månad om man gör rent regelbundet och fyller på då och då.
Vad tycker/gör ni?
Haha…Easy clean…Ever Clean ska det vara;)
#1 Ja, jag var tvungen att googla och såg att det faktiskt finns en sand som heter Easy Clean också!
Har man bara en katt låter det onödigt att tömma hela lådan så ofta när man använder EverClean, men det krävs förstås att man har tillräckligt mycket sand i lådan hela tiden så att det inte fastnar i botten, och att man rensar bort kissklumpar och avföring noga och ofta.
Jag tycker att det räcker att byta ut all sand när man märker att den är ofräsch, dvs om eller när det bildats småklumpar som inte går att rensa bort.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag använder Ever Clean och jag gör som #2, all sand byts ut efter behov.
Ibland ofta och ibland mer sällan beroende på hur sanden och lådan ser ut.
Fyller man på med sand hela tiden + att man har ett ganska tjock lager så tyckr jag att sanden håller sig fräschare.
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/
Jag gör ren lådorna med diskmedel och klorin en gång per månad men byter sanden efter behov. Tycker att Ever Clean är en bra sand som håller sig fräsch länge om man har en tjock lager med sand som man fyller på efter behov+att man rengör lådan ofta & noggrann.
// LD
Jag har två raggisar och kör med ever clean duo. Jag brukar tömma hela lådan 1 gång/månad och göra rent hela lådan och hälla i ny sand. Sedan plockar jag bort bajs och klumpar varje dag. Tycker det är den bästa sanden.
Jag har en ragdoll och jag har inte bytt ute hela sanden någon gång tror jag.
Ibland, kanske var 4-5e månad så tar jag ur all sand och gör rent lådan.
Rensar lådan varje eller varannan dag, har mycket kattsand i ett stort "toa-hus" så det är mycket sällan något fastnar i botten eller liknande. Fyller bara på med kattsand eftersom det blir mindre i den.
Men antar att det är stor skillnad på att bara ha en katt mot för att ha två eller fler….