Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1161 ggr
lillegrisen
0

Min prinsessa blev en prins.

Jag har i tio månader haft en raggis hona. Idag vid ett besök hos veterinären visade det sig att hon är en pojk istället. Ni här på fokus har ju en sån himla koll på det mesta, så är det någon som vet hur man går tillväga för att ändra stamtavla, chip och alla papper man har på en raskatt? //Josefin Jag la det här i uppfödartråden för det är ju ni som har mest koll på läget och kanske vet hur man kör!

ProvinsiaRivers
0

Ojdå! Hehe:)

Tror att det är bättre du kollar med sverak om dom vill ha intyg från veterinär ang könsbytet.Sedan brukar man få betala en summa för ändringar i stamtavlan.Men det beror på vad det gäller.Det där kanske inte behöver kosta nåt då det är uppfödarens misstag.Chip och annat behöver inte ändras! Bara i stamboken från hona till hane!

Läs på sidan www.sverak.se.

bebbles
0

Ta kontakt med din uppfödare, hon får stå för kostnaden av ändring av stamtavla

Neo033
0

Uppfödaren vill säkert stå för den kostnaden och det verkar ju helt rimligt. Du måste skicka in stamtavlan i original tillsammans med en blankett om ändrng av stamtavlan. Den blanketten måste uppfödaren skriva under.

Mvh Marie

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

lillegrisen
0

Uppfödaren i fråga vägrar betala o säger att det är veterinärens fel. Hon sa bara att jag får posta papprena till henne så skriver hon på att hon godkänner könsbyte, men hon tänker minsann inte betala för det.

MiracleWithPaws
0

Ja, det var ju inte så värst trevligt. :S Även om jag håller med om att en veterinär borde kunna se kön på kattungen vid vet.besiktningen. Och i annat fall borde det ju göras väldigt tydligt från dennes sida att "jag är faktiskt inte säker på könet på den här ungen" så att man kan kolla upp det INNAN man säljer ungen.

Men vad struligt för dig. :(

FunHouse
4

Självklart borde uppfödaren stå för dom kostnaderna! Oseriöst annars..

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se