Ägare?
Hur kan man få reda på vem ägaren är på en viss katt.
Vi har ett dilemma och vet inte vem katten jag ska ta över äger henne. Sverak går der det inte. Kattstackarn har bytt hem så många gånger och jag har tänkt ta över henne så hon slipper flytta mer, men tjejen som har henne nu vägrar och vi är inte säker på att hon står som ägare utan vi tror att det är uppfödare och hon gav oss kattens id nummer och reg nr, men får inte fram uppgifternana
Tack för sanbbt svar
Denn akatt mår verkligen inte bra och vi måste få henne ur den situation hon lever nu.
Mvh Maria
Ni kan ta bort detta inlägg. Det har ordnat sig.
Vilken tur! Fint att du tar dig ann katten, alla djur förtjänar ett kärleksfullt och livslångt hem. Lycka till!
Tack så hemskt mycket. Nu är bara att hoppas på att hon inte står som ägare för då kan vi inte göra någonting förutom att möjligen anmäla henne för djurplågeri, men vi har ju inga konkreta bevis så det blir nog svårt. Jag vill att hon ska komma hit och aldrig behöva flytta igen. Hon är 3 år och världens finaste katt, men har fått byta ägare 6 gånger redan. Tjejen som har henne säger att det gör inget om katten får flytta så många gånger och att det inte sätter spår på katten. Jag tror inte det är sant. Vad säger ni kattmänniskor. Är det obra att låta katten flytta så många gånger.
Mvh Maria
Klart att det inte är bra för katten att flytta många gånger!!! Usch vad arg man blir över sådana resonemang 
Alla individer mår väl bra av en trygg tillvaro, och en trygg tillvaro innehåller för min del inga flyttar stup i kvarten. Och den stackars katten måste ju undra vad det är som händer när den måste byta miljö och ägare titt som tätt. Klart att det påverkar och sätter spår.
Vilken tur att någon i kattens omgivning (du) förstår detta och hoppas verkligen att det ordnar sig!!!!
Tyvärr ser det mörkt ut. Katten är skriven på kvinnan som äger henne, hon har nu lånat ut henne till en annan person för katten går inte ihop med deras hund och dom har valpar där hemma också. Meningen är att hon ska ta hem katten sen när valparna har flyttat, men den hund som katten inte kommer överens med finns ju kvar och jag förmodar att det blir samma sak då katten kommer hem igen. Känner mig så jäkla maktlös. Jag kan inget göra än att må dåligt över kattens öde.
Förstår din frustration. Trist när folk inte går att tala förstånd med heller :(
Fy va hemskt! Hur kan man behandla djur på detta viset? Jag förstår det inte. Blir så besviken på att vuxna människor inte kan tänka bättre än så….
Jo jag håller med och jag mår så jäkla dåligt för att jag inte kan göra någonting. Bara sitta och titta på hur kattstackarn blir flyttad hit och dit och byta ägare stup i kvarten. Jag önskade att jag bara kunde fara dit och kidnappa katten, men det går ju inte. Jag vet katter som börjat protestkissa överallt pga otrygghet i samband med flera ägarbyten. Det är så sorgligt. Först sa hon att jag skulle få ta henne, sen ändrade hon sig och lånade ut henne istället till en kompis, sen imorse skrev hon åt mig att jag skulle sätta in pengar på hennes konto och då skulle hon säga vilken adress katten befanns på. En stund senare så ångrade hon sig igen och säger att katten ska bo hos hennes kompis tills hon bestämts sig för att jag skulle få överta katten. Helt sjukt alltså
Hoppas att det finns en happy ending till denna historia