En liten fråga..
Halloj!
Är lite orolig för att min kattunge dricker för lite. Ser honom dricka väldigt sällan och verkar inte kissa speciellt ofta. Nu har han i och för sig bara varit hos oss i två dygn, men jag har endast sett honom kissa två ggr - är inte det lite lite?
Sedan får jag tvätta honom runt ögon o lite inne vid "näsvingarna" - det blir som lite svart smuts där. Han ser inte ut att ha rinniga ögon eller så, men har läst att man ska vara uppmärksam på sådant. Är det vanligt att dem får "ögonkusar"? Verkar komma när han sovit.
I övrigt är han pigg och alert och busar gärna!=)
När min hona kom hem kände jag samma oro men hon började kissa och dricka mer efter några dagar i takt med att hon kände sig tryggare :)
och sålänge det inte är mycket rinn så är det nog inga problem, mina får också lite "grus" i ögonen ibland.
Tack HappyMi för ditt svar!
Hann bara posta inlägget så drack han ordentligt haha
O som du säger - det mesta kommer nog att flyta på när han väl börjar känna sig trygg här 
Ang "gruset" i ögonen så tycker jag att det kommer ganska ofta, efter gånger då han sovit, legat o blundat länge (han blundar ju som sagt till lite nu o då)…annars så rinner det som sagt inte ur ögonen alls.
Min kattunge fick också svart klet i nässvingarna, men det var vanligt fick jag höra. Det tvättade mamman oftast bort och nu har ju ungen ingen mamma då den måste lära sig att tvätta bort det själv:)
Vad skönt o höra att förekommer smuts - jag visste först inte vad det var. Som det e nu så e jag o tvättar bort det, men kanske jag ska låta han "ta hand" om det själv. Kanske e dumt att inte låta honom få lära sig sådant själv 
Min katt har också skräp ibland. Det får ju vi människor med när vi sover.
Håll koll om det börjar rinna mer, då är det dags för veterinärbesök så det inte är någon skada eller annat i ögat.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus