Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 971 ggr
Myrrami
0

Gå i sele

Jag har två frågor.

Första frågan:

Brukar ni gå ut med era katter i sele? Jag har en liten tjej som är 6 månader och i dag fick hon sitt första besök utomhus och hon tyckte att det var jätte spännande.

Men nu har jag och min man en diskution om hon skall få gå ut i sele eller inte. Jag vill inte att hon blir ute katt och viker mig inte på det och min man tycker då att hon inte skall få vara ute alls eftersom då kommer hon veta vad hon missar. Vi har en huskatt som får gå ut och min man tror att ragdollen kommer att bli ledsen om hon inte får följa med honom ut om hon är van att gå ut i sele. Nu vet jag inte hur jag skall göra.

Skall hon få gå ut i sele eller inte?

Andra frågan:

Har någon provat Puppia sele till sin katt?

Jag tycker att de ser ut att sitta bra och samtidigt ge ett jämt tryck om katten skulle bli rädd för något och dra i kopplet.

//Em

HagensYeats
0

Samma gäller för alla katter, katten kommer veta vad dem missar om de får vara ute. Dock ser inte jag det som ett problem förutsatt att kissen får gå ut i sele regelbundet.

Mina två flickor en ragdoll och en huskatt går jag ut med varje dag löst, det funkar jätte bra. Dem går ingenstans utan mig, än så länge. ;)

Jag tycker dock att du ska bestämma dig redan nu om du är berädd att gå ut och gå med henne ofta. Annars kommer hon inte vara glad sedan om du slutar med den vanan. Som tidigare sagt, då vet hon vad hon missar.

Lycka till! Glad

Myrrami
0

Ja , eftersom jag jobbar hemma tycker jag att det är mysigt att ut och knata med kissen på lunchen och det gör jag gärna varje dag.

Till sommaren är tanken att jag skall bygga en stor uteplatts till henne.

Laini
0

Jag har en puppia-sele till min katt, och den är verkligen jättebra! Känns stadig, sitter bra och inte om halsen. Dessutom lätt att få på och av (när man väl fattat principen…)

Däremot bor jag mitt i stan och min katt tycker att det är alldeles för mycket ljud och folk här, så tyvärr är vi bara ute de få gånger vi är på landet. Hade gärna gått ut en stund varje dag, men känns såklart inte bra att stressa honom.