Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1418 ggr
ellenw
0

Tjej eller killkompis?

Hej jag har en liten katt kille på nio månader som har blivit rastlös och lite urtråkad enligt mig.Han mjauar och det går inte riktigt att aktivera honom. Nu när jag har börjat jobba igen så känner jag lite dåligt samvete att lämmna honom ensam. Har kommit fram till att han behöver en kompis. Eftersom han inte riktigt är vuxen än så känns det rätt med en kattunge.

Skulle vara roligt med lite åsikter. Vad tipsar ni en kill eller tjej kompis?

ellenw
0

Oj skulle sätta in en smileys så publicerades mitt inlägg, skulle bara skriva tack på förhand

Mvh Elena!

Selma67
0

Jag tror inte alls att det har betydelse med kön utan mer om de stämmer i temperament.

Och visst är det så att har man  en ragdoll, blir det oftast fler. Glad

Hoppas ni hittar er lilla katt.

Vänligen

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se

ellenw
0

Ja. det stämmer verkligen

ellenw
0

Problem med dator.Jag har hört att killar passar bättre ihop.Personligen så är jag lite nyfiken på en tjej.

Vad gäller personlighet så det gäller att ha en bra kontakt med uppfödaren,som gäller.

Tack Liselotte.

Kinne
0

Om katterna kastreras och bara ska vara sällskapskatter så går det nog bra vilket som (:

Uppfödare av Radoll & Kurilean Bobtail Långhår.

http://piecesofarts.blogg.se

ellenw
0

Min kille är kastrerad. Han är väldigt nyfiken och vill gärna testa nya saker.Glad

Tror att han är en ledare, svårt att säga nu. I kullen var han en som alltid var först på allt. Och hans bästis var han syster. Därför tänkte jag på en tjej.

Kinne
0

Om du vill ha en tjej så tycker jag att du ska skaffa det. Själv har jag bara fertila katter hemma. Och det blir ju lite annat. Kastrera honan också bara, för trots att hanen är kastrerad så har jag fått erfara att honor kan tycka att dom luktar gott ändå. Grannkatten som var kastrat stod alltid utanför vår dörr förr. Och honorna blev smått tokiga ;p

ellenw
0

Oj då. Bra att veta.Tack. Tänk om den lilla blir på honom redan från början?

Något att fundera över.

Tack för ditt svar, det är alltid roligt att prata med någon som har samma intresse.:)

Denna kommentar har tagits bort.
LD
1

Om du vill ha en tjej tycker jag att du ska satsa på det. Flört Jag personligen föredrar killar framför tjejer då killar brukar vara keligare, lätthanterliga samt vanligtvis har lättare att komma överens med andra individer. Jag har 2 killar 4 år respektive 2,5 år. Min äldste har en väldigt stark karaktär. En snäll och lojal kisse  som vet vad han vill. Min lille kille är supersnäll och väldigt mjuk i sättet. Han accepterade från dag 1 att min äldste katt är den som bestämmer så de kommer bra överens. Tror inte att flocken hade fungerat om jag hade haft 2 individer som hade velat ha ledarrollen.

Det bästa är att ha bra kontakt med en uppfödare och berätta om sig själv samt kattens personlighet. På detta sättet kan uppfödare bedöma om det finns någon individ i kullen som skulle passa med din nuvarande katt.

// LD

ellenw
0

Tack så mycket för det goda tipset

. Det är ju det jag tänker på hela tiden. Tänk om han inte kommer bra överens eller ändrar sin personlighet pga den nya ungen?

Samtidigt som det känns att han behöver leka kattlek och inte bara människakattlek.

Kinne
0

Jag hoppas att du hittar en katt som pasar ER (:

raggisloveer
0

Hej! Jag tycker du ska skaffa en liten tjej jagGlad

mamakoden
0

Kunde nästan tro att det var jag som startat denna tråd :) jag har oxå en hane på snart 1 år, och jag velade med fram och tillbaka om jag ville ha en hona eller hane till. Men det blev en hona. Hon flyttar hem till oss om två veckor så tyvärr kan jag inte svara på om det går bra! Men det hoppas jag. Hanen är kastrerad och honan med i framtiden, jag tror inte det spelar någon roll om det är två hanar eller två honor om båda är kastrater. Lycka till!!

mamakoden
0

Jag följde mitt hjärta, det var hon jag fastnade för bland syskonen! Än en gång! Lycka till

Yataz
0

Hona eller hane spelar ingen roll. Det kommer gå bra, speciellt med tanke på att de är kastrerade Glad

Lycka till båda två!

Yataz

ellenw
0

#14 hej.

Vad kul att du får en liten tjej snart.Glad

Förstår hur svårt det är för dig att vänta ut dem sista dagarna.

Skulle vara roligt om du skrev hur det går för godingarna dem första dagarna.

Glad för din skull! Tack för önsknkningen.

#16 Tack så mycketGlad

mamakoden
0

#17 Ja jag vill att den lille ska vara 12 veckor nu, men har jag väntat i 12 veckor, så klarar jag nog de två sista veckorna med :) Klart jag kan skriva hur det går sen, jag tror och hoppas att det kommer gå jättebra! Jag hade två honor en gång båda kastrerade (huskatter) den äldsta katten var 5 år när katt nr 2 kom in, och dom blev aldrig jättebra vänner. Jag har ingen aning, men jag har fått för mig att det går bättre ju yngre katterna är, eller har jag fel?

LoAEmma
0

Jag ska också skaffa en liten katt-tjej som kompis till min treåriga kastrerade hankatt. Tänker positivt att dom ska bli bra kompisar, leka mycket och vara gosiga både med varann och med mig!!
Nya tjejen kommer bli en raggis :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus