fasta rutiner
Hur viktigt är det att katten har fasta rutiner när det gäller mat. Jag tänker på, i vårt fall, mjukmaten som serveras en gång om dagen. Spelar det någon roll när hon får den från dag till dag?
Som det är just nu serveras den nångång mellan 15-19.
Jag skulle ge morgon och kväll
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Jag antar att din katt har fri tillgång till torrfoder eftersom du bara ger mjukmaten en gång per dag?
Jag ger mina katter mjukmat morgon och kväll, men inte vid något exakt klockslag (det kan diffa på flera timmar) och det verkar inte vara något problem eftersom de hela tiden har fri tillgång till torrfoder att knapra på om de blir hungriga.
Det enda som skulle kunna bli ett problem är ifall katten tenderar att bli rastlös och tjata efter mjukmat vid alla möjliga tider om man inte har några rutiner, men det gäller nog bara matvrak vars mat måste begränsas och ifall katten är understimulerad i övrigt.
Sajtvärd Katter iFokus
Det är i normalfallet inte viktigt alls. Det kan snarare skapa oro om man skapar väldigt strikta rutiner och de någon gång bryts.
Självklart har hon fri tillgång torrfoder 
Förut fick hon både på morgon och em/kväll. Sen tog jag bort morgonmålet.
Blev lite rädd att hon skulle bli tjock efter någon kommentar jag fick, fånigt kanske