Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 872 ggr
eriwca
0

När skaffa en till kattunge?

Hej!

Jag och min sambo kommer att få hem en liten katt tös om några veckor vars mamma är ragdoll/birma och pappan okänd sort med cremefärgad mask och blå ögon. Men vi är väldigt sugna på att skaffa en äkta ragdoll oxå. Jag undrar när det är bäst att skaffa en till kisse och spelar det någon roll om det är en kille eller tjej då vi tänkt kastrera katten?

Någon som har några tips? Glad

Yataz
2

Hej och välkommen hit!

Grattis till ditt nytillskott och kul att du är intresserad av en äkta ragdoll.

Mitt råd till dig är att du låter er nya lilla tös bo in sig ordentligt hos er först. Under tiden skulle jag råda er att ta kontakt och även besöka lite olika uppfödare om ni har möjlighet. Det är viktigt att kattköpet känns rätt och att du får en bra kontakt med uppfödaren och du känner att du kan vända dig till denna om det skulle vara något.
Viktigt också att du känner att du hittar just Din katt om du förstår vad jag menar.

Hur snart du kan skaffa en till katt är svårt att svara på. Det beror på när ni känner att er nuvaranda katt bott in sig hos er och allt känns bra. Jag tror ni själva känner när det känns som rätt tid. Och kanske kommer ni märka på er lilla tös när hon vill ha en kompis också.

Men var ute i god tid och skapa kontakt med uppfödare.

Lycka till! Glad

Yataz

eriwca
0

Okej, tack för jättebra tips! Glad Då ska jag fortsätta kolla på olika uppfödare på nätet så jag är uppdaterad när det känns rätt med en till Glad

Yataz
0

Kika gärna in på ragdollklubbarnas sidor om du hittar någon uppfödare nära dig.

www.ragdollklubben.com

www.scandinavianragdoll.com

Glad

Yataz

marimar
0

ja, jag tror också att man känner när tiden är "rätt".

Vi var på väg att skaffa en till katt när vår tjej var runt 7 månader. Och jag VILLE verkligen ha en till, jag längtade. Hade också kunnat fått köpa en, men det var nånting som gjorde att det inte kändes rätt just då. Att tillfället var fel, kändes inte "rätt" mot vår lilla tjej. Vi/hon behövde mer tid, men räknar nu med att få en vän till henne inom några månader:) Och ser verkligen fram emot det:)