Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 06-konstruktiv-kritik
Läst 2451 ggr
Ann-Chaj
0

Vad tror ni om denne lille prins?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är den lille prinsen som jag har tingat och kommer gå på utställning med när han blivit lite större. Vad tycker ni om honom rent rasstandardmässigt?

Ann-Chaj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En profilbild

Ann-Chaj
0

Jag är kär, han har erövrat mitt hjärta hihi Kyss

Angelsheart
0

Rasstandardsmässigt vet jag inte men han är underbart söt

[Djupdal]
1

Det är jättesvårt att se på ett par bilder, men på det stora hela ser det ju ut som en bred och fin kille. Grattis!Glad

Ska man börja leta svagheter så ser profilen lite klen ut. Det där indraget mellan ögonen som skiljer nosryggen ifrån pannan saknas nästan helt. Titta på sajt-värden Davids Avatar så ser du vad jag menar, även om man inte ska jämföra med en vuxen katt. Sen ser hakan ut att vara vit bara i mitten, och ska man ställa ut är det inte någon fördel.

Men som sagt, han ser bred och fin ut och det är mycket roligare att fokusera på det som är bra, för alla katter har svagheter. Och svagheter jämfört med tolkningen av rasstandarden betyder ju inte svagheter som katt. Ofta tvärt om faktiskt.Tyst

Lycka till!Glad

Perly
0

Rasstandard har jag ingen koll på men fy bubblan vad sötSkrattande

Alltid Oavsett

Ann-Chaj
1

#4 Tack, jag har förhoppningar om att han ska bli en stor och bred kille Glad Jo jag känner till det där med att han är för "rak" i nosryggen samt att han har lite för lite vitt på hakan, han har dessutom lite för lite vitt på framtassarna samt att han har lite snipig nos (vilket jag hoppas växer bort).

Oavsett så kommer han bli min lille prins och jag hoppas han kan charma domarna i framtiden.

Elena-Maria
1

Kan inte säga nåt om rasstandard men: ååååh så otroligt söt! Gullunge!

Fred och god växt!