dräktig hona löser mkt hår?
Tänkte höra om det är vanligt att en dräktig hona tappar mer hår än vanligt? Hon äter RC. Mår för övrigt mkt bra:)

Det förekommer, min Idun tappade mängder med päls när hon var dräktig.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
Vilket Rc äter hon? ge henne gärna Kitten som innehåller mer fett/vitaminer..
Viacutan som du kan köpa på Apotek/veterinärkliniker är också toppen.
Lite extra näring är aldrig fel då de är dräktiga :)
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Ok tack:) Jo jag ger henne RC kitten. Men ska kolla upp lite tilskott:)
Om jag får ge tips - så rekommenderar jag att du byter till Eukanuba Kitten istället, gör en mjuk övergång på 10 dagar där du ökar Euk och minskar RC hela tiden.
Hade RC under många år på mina katter, men då pälsarna började bli dåliga, tappade mkt päls, tovor som de aldrig haft innan… då bytte jag. Nåt har hänt med RC som inte var där innan. Efter bytet till Eukanuba har mina katter fått tillbaka skinande päls, magarna är helt bra och de löser inte lika mkt päls.
Salmopet (laxleverolja) är ett bra tillskott också om de tappar mkt päls, innehåller naturlig omega 3 :)
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
#4 En liten korrigering - Salmopet är inte laxleverolja, det är laxolja. 
Fiskleverolja ska man inte ge åt katter.
#4 tack för tippset :) ska läsa på om eukanuba fodret om jag sen hittar nått bra som hon även kan äta senare. Jag brukade ge nu innan hon vart dräktig RC maine coon. Skulle vilja hitta nått liknade fast eukanuba isf skulle jag byta. Salmopet laxolja ger jag redan.
#5 ja så klart det är!! Sorry för felskrivning och bra att du kommenterade!
Ge Euk Kitten då hon är dräktig och under tiden hon har bebbarna, sedan går du över på Euk Adult :) Toppenfoder om du frågar mig! Sedan ger jag som sagt RC eller Bozitas blötmat och även lite kycklinghjärta/kycklingmage vid sidan av som extra gott.
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Hej! Mitt namn är jenny och ska snart flytta ned till stockholm med familjen, ett stort steg från dalarna och jag och pojken på 6 1/5 har alltid önskat oss en katt och ragdollrasen är ju så vacker!!!!!! Ska ha katten som innekatt och vad jag förstår är det oxå mest lämpligt. Vi letar dock efter en kraftigare jämnare röd ragdoll tror den heter röd colorpoint, annars röd bicolor, creme…….I februari-2013-mars-2013 är det aktuellt.
Hälsningar/ Jenny
Gå in på ragdollklubben.com eller scandinavian ragdollklubb och klicka in dig på väntade kullar.
Hemsida www.amadeusdolls.se