Stamnamns förslag!
Hej jag ska ju ansöka om stamnamn nu i oktober. Problemet är att jag måste ha minst tre alternativa namn och jag har bara ett alternativ.
Så ni får gärna ge förslag på namn. :)
/ Josefine 
Du kan skicka in bara ett alternativ också! Jag hade två. Det enda som händer om du inte får det du skickade in är att du får skicka en ny ansökan, betalar gör man dock bara en gång.
Har du sökt i FIFes databas och tex googlat ditt förslag att det inte finns nåt liknande?
Annat som brukar vara inspiration för många: anknytning till platsen man bor på/kommer ifrån, ens efternamn, katt/andra djur man har eller har haft i sin ägo, nåt annat intresse man har och kanske tänker ha som tema vid namngivning av ungarna, etc…
Vi heter Shivali - som på sanskrit betyder "Älskad av Shiva". Shiva är min första ragdoll och starten på hela mitt kattintresse, och vi har lite indiskt tema överlag då jag är fascinerad av landet och deras kultur. Alla våra bebisar har fått namn som har anknytning till Indien på ett eller annat vis.
ja jag har sökt i FIFes bas och jag hittade inget likadant namn. :)
Tack för insperationen satt igårkväll och fundera lite och har kommit på några fler. ;)
Måste bara säga att Shivali är ett jätte fint namn! :)
Blev det det du ville ha?
Det blev mitt tredje alternativ SE*Eventus Dolls, vilket jag är minst lika nöjd över som förstahandsvalet! :D
Eventus betyder på latin oväntad händelse. :)
Aha fint stamnamn
Tack :)
Fint namn!
De verkar vara riktigt hårda med namnen! Jag hade sökt i databasen innan och kollat, men fick ändå inte mitt namn. Ville ha Vattenliljans (som jag har hos kennelklubben), men då det redan fanns ett i ett annat land som hette Waterlily's, var det kört direkt. Jag undrar om det hade blivit avslag om samma ord (vatten och lilja) funnits på t.ex. italienska istället… Jäkla engelska. ;)